I MITT KJØLESKAP

Da er en ny uke igang! Mandag er som regel den dagen jeg går på butikken for å storhandle og fylle opp kjøleskapet med masse gode matvarer. Har jeg et kjøleskap som bugner av fristene, næringsrike og sunne ting, gjør jeg også gode valg når jeg skal lage mat. 


I mitt kjøleskap finner du:
– Grønnsaker.
  Alltid mange forskjellige varianter. Potet, brokkoli, salat, paprika, tomat og gulrot er det jeg bruker mest.
– Frukt.
  Her har jeg også alltid flere forskjellige varianter. Eple, appelsin, banan og kiwi går det mest i.
– Bær.
  På denne tiden av året, kjøper jeg mesteparten av bærene fryst og ikke ferske. 
– Pålegg. 
  Av pålegg varierer det hva jeg kjøper. Det går mest i makrell i tomat, Jarlsbergost og skinke.
– Egg.
  Jeg absolutt ha egg. Det kan brukes til alt!
– Melkeprodukter.
  Her kjøper jeg ofte litt forskjellig, men jeg har alltid cottage cheese, kesam, og creme fraiche eller rømme i kjøleskapet.
– Avokado
  En av mine favoritt fettkilder. En moden avokado er så godt!
– Smør og kokosolje
  Det bruker jeg både til steking, baking og i proteinkaffen. 
– Nocco
  At jeg er avhengig av Nocco, er ikke et sjokk for noen.
– Kjøtt / fisk / fugl
  Til middag har jeg alltid en god proteinkilde. Det går mest i karbonadedeig, hel Stange kylling, salma laks og biff. 
– Tilbehør
  Ketchup, pesto, soya saus, tomatpure og peanøttsmør er det jeg må ha tilgjengelig. 
– Sjokolade
  Jeg tar meg som regel en liten bit sjokolade daglig. Jeg er mye mer for en daglig bit om jeg har lyst på, enn å gå amok i helgen!



Har du et kjøleskap fylt med mat som gir god næring til kropp og sjel, er det mye lettere å spise sunt og godt. Sunn mat er absolutt god mat!
Har du noe spennende i kjøleskapet som du må ha? :grin:

Kristine ♥ 

12 kommentarer
    1. Hanna:
      Kikerter er super godt da. Synd de er så vanskelig for magen å fordøye! Herlig at du har funnet noe du virkelig liker 😀

    2. Kikerter! Plutselig hadde det gått 4 måneder uten at jeg har kjøpt inn kjøtt og fugl til kjøleskapet, og jeg innså jeg nærmest ubevisst har blitt vegetarianer. Eller pescetarianer er vel mer riktig da jeg fortsatt spiser (norsk) fisk. Så da er kjøleskapet fylt opp med kokte kikerter, evt. også kokte linser og quinoa etc. for at jeg fortsatt skal få i meg gode proteiner til lunsj og middag – men akkurat nå har jeg dilla på kikerter. Og mandelmelk, ettersom jeg siden jeg var liten ikke har likt smaken av kumelk.

    3. Masse god mat. Jeg har mye av det samme. Må også ha bløtlagte nøtter i kjøleskapet 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg