SPICY BIFF FAJITA

Hei dere og god ettermiddag. Hadde dere en fin feiring i går? Til tross for grått vær og regn, hadde jeg en veldig bra feiring. Det ble x-antall is og god middag i godt selskap. I år ble det (heldigvis) lite alkohol for min del. Det er deilig! I dag er jeg tipp topp form og har hatt en effektiv dag hvor jeg har fått unnagjort en hel del jobb- og skolearbeid. 

SONY DSC
Etter godt med is og tung mat i går, hadde jeg lyst på noe frisk og godt til en tidlig middag i dag. Valget falt raskt på taco. Jeg og taco er gode venner. Jeg kunne vel spist taco hver eneste dag! Når jeg skal lage taco, titter jeg stort sett inn i kjøleskapet, ser hva jeg har og lager en tacovariant av det jeg har tilgjengelig. I dag hadde jeg mørbrad og flere paprikaer i kjøleskapet, og dermed ble det en spicy biff fajita. Du kan gjerne bytte ut biffstrimler med strimler av kylling eller svin om du ønsker det. Jeg vil tro det blir minst like godt. Bare husk at kylling og svin må stekes noen minutter lenger enn biff. 

SONY DSC

Spicy biff fajita
Til 2 personer

Ca 400 g biffkjøtt, jeg brukte mørbrad, eventuelt kylling eller svin
3 ss hjemmelaget tacokrydder, eventuelt 1 pose ferdig tacokrydder
1 cm finhakket chili, eventuelt mer eller mindre etter hvor sterk du ønsker den
1 finhakket hvitløksfedd
1 gul paprika i strimler
1 rød paprika i strimler
1 lime

Skjær biffen i strimler. Bland biffstrimlene med krydder og finhakket hvitløk og chili i en bolle.
Ha litt smør i en panne på høy varme (anbefaler smør når du steker ved høy temperatur) og tilsett kjøttet. Stek et par minutter til biffen har fått en brun stekeskorpe. Ta ut biffen og ha paprikaen over i pannen. Skru ned temperaturen til middels varme og stek paprikaen til den er mør, i cirka 5 minutter. Ha kjøttet over i pannen med paprikaen. Press over saften fra 1 lime og la det hele surre et par minutter.
Server. 

Tilbehør:
Lomper eller tortillalefser
Salatblader
Lime
Tacosaus
Rømme, eventuelt kesam

Legg salat på lomper eller tortillalefser.
Ha over kjøtt- og paprikablandingen og topp med tacosaus, rømme og litt limesaft. 

SONY DSC
En sunn, frisk og god middagsrett på knappe 10 minutter! Lag gjerne en ekstra stor porsjon, så har du leftovers til matpakken eller lunsjen imorgen. Det gjorde jeg. Da er det bare å begynne å glede seg allerede!  Håper det smaker :razz: Ha en fortsatt god torsdagskveld. 

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg