LITT FRA I DAG

Da er det fredag igjen og helgen er her! Denne helgen er fylt med jobb, vårfest, grilling, Kokkenes dag og forhåpentligvis en god treningsøkt eller to. I tillegg ser været ut til å bli strålende her på Østlandet, så denne helgen må jo bare bli bra!

SAMSUNG CSC
Etter to dager uten trening var jeg skikkelig gira på å komme meg avgårde for en treningsøkt i dag. Jeg har sovet litt dårlig et par netter, jeg gjør ofte det når det er klamt i været slik som nå, og for å få igang kroppen brukte ekstra god tid på oppvarming og stretching. 

SAMSUNG CSC
Etter en god og lang oppvarming, var jeg klar for å komme igang med styrketreningen. I dag kjørte jeg knebøy, chins, markløft, manualpress, bulgarsk utfall og enarms roing på benk med 8 -10 repetisjoner og 3 -4 sett. En skikkelig god økt!


Det ble en tidlig middag, ettersom jeg skal avgårde på jobb nå. Jeg laget kveldsmat / middag nummer 2 med en venn i går og hadde rester i dag. Jeg elsker rester! Helstekt Stangekylling, med søtpotetbiter og salat.  

Stangekyllingen krydret vi med salt og pepper før vi la den på en bakplate. På samme bakplate la vi biter av søtpotet som vi krydret med salt, pepper og hvitløkskrydder. Hele bakplaten puttes inn i ovnen på 160 grader og stekes til temperaturen i kyllingen er 69 grader. Jeg bruker alltid steketermometer, da blir kyllingen perfekt. Når temperaturen på kyllingen hadde nådd 69 grader, tok vi ut kyllingen men lot potetene fortsatt være i ovnen. Vi skrudde opp temperaturen i ovnen til 250 grader og lot potetene stå i 5 minutter til mens kyllingen hvilte. Så er maten klar! 

SAMSUNG CSC
Og til dessert ble det naturligvis lomper med blåmuggost og honning. Jada, jeg har fortsatt dilla på denne kombinasjonen. Det er så utrolig godt!
Håper fredagen din har vært bra :razz: Nyt fredagskvelden!

Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg