EN ANNERLEDES LØPEØKT

Tidligere i uken gjorde jeg en vri på løpeøkten. Jeg kombinerte styrkeøvelser ute underveis mens jeg løp. Planen var en kjapp 5 kilometers tur, men for å krydre opp løpeturen og utfordre meg selv, bestemte jeg meg for å putte inn styrkeøvelser. Det blir som små intervaller med styrketrening underveis i løpingen. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så sliten etter en 5 kilometers tur, men denne annerledes løpeøkten utfordret min ellers vanlige løpetur og det merket jeg virkelig på kroppen!  

SONY DSC

En annerledes løpeøkt

For hver kilometer du løper, stopper du opp og går rett på styrkeøvelsene under for så å fortsette å løpe videre med en gang du er ferdig med styrkeøvelsene. Ingen pauser her altså! Om du ikke har noe som måler kilometerene, kan du eventuelt gjøre styrkeøvelsene hvert 5 eller 6 minutt. Når det har gått nye 1 kilometer eller 5 / 6 minutter, går du rett på styrkeøvelsene igjen.
– 30 knebøy
– 30 mountain climbers
– 30 push ups


Knebøy


Mountain climbers


Push ups

Neste gang du er ute å tar deg en rask gåtur, joggetur eller løpetur, gå ut av komfortsonen din og ta noen styrkeøvelser underveis. Det er moro og gjør godt for kroppen :grin:

Kristine ♥ 

14 kommentarer
    1. marte:
      Jeg er helt lik Marte. At når jeg først kommer i gang med en ting, blir jeg distrahert om jeg må gjøre noe annet. Det er nettopp derfor det er så bra og gjøre det en gang i blant. Og fy fa** så tungt det ble. Nettopp fordi jeg aldri kom inn i den flyten. Det ble en økt hvor viljestyrken fikk kjørt seg. Anbefaler deg å prøve 🙂

    2. aah… skulle ønske jeg “klarte” (les: likte) å trene slik! Dessverre blir jeg litt enten-eller når det gjelder kondisjon vs styrke. Rene løpeøkter eller rene styrkeøkter. Får liksom ikke til å skifte modus undervegs, særlig ikke når jeg er i god driv, da virker det sååå dumt og tungvindt å skulle stoppe opp. Kanskje har det sammenheng med at jeg er best på langdistanse (10 km ++) og dermed trenger tid på å komme inn i den gode flyten? Eller så er bare viljen litt vond … hehe!

    3. Hei
      Kan du linke tightsen? Så ut så den ikke er gjennomsiktig- føler det er umulig å finne!
      Flott blogg 🙂

    4. Så moro å teste noe helt nytt. Å ikke følge komfortsonen sin men gjøre noe nytt 🙂

    5. SÅ herlig 😀
      Dette prøver jeg å gjøre ofte på turene mine. Føler de blir mer effektive da: Kondisjon og styrke i ett, er tipp topp.
      Nyt langhelgen.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg