SJOKOLADEVAFLER MED IS

SONY DSC
Hva sier dere til sjokoladevafler med is til frokost? En kan vel ikke takke nei til det, eller hva? Som jeg har kost meg denne morgenen! Deilige sjokoladevafler, hjemmelaget vaniljeis og en stor kopp kaffe var frokosten min denne søndagensmorgen. Det er en frokost full av proteiner, sunt fett, fiber og grove karbohydrater. Altså en frokost som både gjør godt og smaker godt!  

SONY DSC

Sjokoladevafler med is

Sjokoladevafler
4 plater

2 egg
20 g kakaopulver
60 g havremel
20 g sjokoladeprotein*
1 ss sukringold
1 ts bakepulver
Bittelitt salt
1 dl melk

Bland sammen alle ingrediensene. La røren svelle noen minutter. 
Stek så vafler. Jeg smører vaffeljernet mitt med litt kokosolje før steking slik at vaflene ikke sitter fast. 
Server.

*kan byttes ut mot mer havremel og kakaopulver

SONY DSC

Is

2 frosne bananer
1 boks Barebells vanilje*

Kjør alt sammen i en blender eller foodprosessor slik at du får en tykk og jevn is.
Server med en gang eller putt i fryseren. 

*kan byttes ut mot 100 g kesam / gresk yoghurt skyr naturell og 2 ss sukrinmelis og litt vaniljepulver / vaniljesukker

SONY DSCJeg hadde i tillegg over litt revet sukrinsjokolade og hjemmelaget karamellsirup. Helt nydelig skal jeg si dere! 
Håper det faller i smak :razz: Ha en herlig søndag! 

Kristine  ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg