SJOKOLADEPANNEKAKER MED SJOKOLADEKREM

Etter trening i dag slo jeg til med dette festmåltidet. Sjokoladepannekaker med sjokoladekrem….og en liten kule iskrem, questbarbiter og jordbær. Det er tross alt lilllelørdag! 

SONY DSC
Det er sjeldent jeg lager noe så fancy etter en treningsøkt, men i dag hadde jeg skikkelig lyst på noe med sjokolade. Da ble det nettopp trippel sjokoladeglede i form av sjokoladepannekaker, sjokoladekrem og sjokoladeproteinbar. Det smakte helt himmelsk. Synes jeg ikke laget en større porsjon, for jeg ville ha mer når jeg var ferdigspist! 

SONY DSC

Sjokoladepannekaker med sjokoladekrem

Sjokoladepannekaker

1 egg
1 ss peanøttsmør, kan sløyfes men gjør pannekakene ekstra saftige og gode
2 ss sjokoladeprotein
1 ss kakaopulver
2 ss havremel
1 ts sukringold
Litt melk, eventuelt vann

Bland sammen ingrediensene. Tilsett nok væske til at du får en tykk røre ala browniedeig. 
Nå har du to valg. Stek røren som pannekaker i en stekepanne eller vær lat, slik som meg, og stek pannekakene i ovnen. Da lager du to klatter av deigen på en bakepapirkledd stekeplate og smører den ut til to sirkler. Stek så på 175 grader i 12 -15 minutter. 

Sjokoladekrem

Ca 100 g cottage cheese, kesam og gresk yoghurt kan også brukes
1 stor ss kakaopulver
1 ss fibersirup, eventuelt mer sukringold
1 ts sukringold
En bitteliten klype salt

Bland sammen alle ingrediensene og ha over pannekakene. 
Er du av den late typen, som meg, blander du alt sammen med en gaffel, men du kan også mose blandingen med en stavmikser slik at du ikke får klumper fra cottage cheesen. 

SONY DSCPå toppen har jeg, som nevnt tidligere, 1/2 questbar double chocolate chunck, 1 kule Dream vaniljeis og jordbær. Så godt! Både sjokoladepannekakene og sjokoladekremen kan spises hver for seg. Begge deler er kjempe gode alene. Likevel vil jeg anbefale deg å prøve de sammen. Det blir virkelig en sunn sjokoladefest for smaksløkene! 

Kanskje du skal slå til med sjokoladepannekaker og sjokoladekrem denne onsdagen du også? :grin: Uansett, får du ha en fortsatt herlig onsdag! 

Kristine  ♥

14 kommentarer

Siste innlegg