TORSDAGSINTERVALLENE

I dag våknet jeg i det litt vel energiske hjørnet. Da var det bare en ting å gjøre. Å komme seg på trening for torsdagsintervallene! Jeg droppet til og med morgenkaffen min, fordi jeg følte jeg hadde så mye futt i rumpestumpen fra før av. Det er en herlig følelse! 

SONY DSC
Jeg har på meg Skins tights, We Are Fit bh og topp fra H&M.

Som regel velger jeg hvordan intervallene mine skal se ut etter at jeg har varmet opp. Da får jeg en følelse av hvordan kroppen fungerer akkurat nå. Noen dager har en masse energi, andre dager lite, og da er det bra og tilpasse treningen etter dagsformen. I dag hadde jeg så mye energi at jeg bestemte meg på forhånd for hvordan intervallene skulle gjennomføres.
Torsdagsintervallene så slik ut:
– 5 -10 minutter oppvarming
Start rolig og øk så intensiteten gradvis til du blir varm
– 120 sekunder løping + 90 sekunder aktiv hvile * 4
Løp raskt i 120 sekunder før du går rolig i 90 sekunder, og gjenta dette 4 ganger
– 60 sekunder løping + 45 sekunder hvile * 4
Løp raskt i 60 sekunder før du går rolig i 45 sekunder, og gjenta dette 4 ganger
– 30 sekunder spurt + 30 sekunder hvile * 4
Spurt så fort du klarer i 30 sekunder før du hviler i 30 sekunder, gjenta dette 4 ganger
– 20 sekunder spurt + 10 sekunder hvile * 4
Spurt så fort du klarer i 20 sekunder før du hviler i 10 sekunder, gjenta dette 4 ganger
– 5 minutter nedtrapping

En knall bra og effektiv intervalløkt på rundt en halv time. Jeg gir deg svettegaranti :grin: Prøv den gjerne og nyt  den deilige følelsen etterpå! 

Kristine  ♥

14 kommentarer

Siste innlegg