ENKEL JORDBÆRIS MED SJOKOLADESAUS

Sommer er istid. I dag laget jeg meg en enkel jordbæris med hjemmelaget sjokoladeaus til dessert. En dessert som er klar på under fem minutter. Perfekt når du vil kjøle deg ned med noe søtt, kaldt og godt!

SAMSUNG CSC

Enkel jordbæris med sjokoladesaus
Til 1 person


Jordbæris
200 g frosne jordbær

1/2 frossen banan
1 ts sitronsaft, kan sløyfes

20 g vaniljeprotein, kan sløyfes men gir en kremet konsistens og en god smak
1/4 ts vaniljepulver
Litt melk eller vann

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor.
Kjør til en jevn ismasse. 

Server med en gang eller sett den isen i fryseren en times tid for at den skal bli ytterligere stivere.


Sjokoladesaus

2 ss kakao
1/5 ts salt
1 ss smeltet smør eller kokosolje

1 ts sukringold
2 ss væske, jeg brukte kald kaffe

Bland sammen ingrediensene i en liten skål. 
Hell over isen.
Nyt.

SAMSUNG CSC

Du kan bruke andre typer bær enn jordbær. Prøv for eksempel med bringebær, blåbær eller moreller. Husk å smak deg til med riktig mengde søtning slik at smaken blir riktig for dine smaksløker. 

SAMSUNG CSC

Jeg tror jeg skal teste å lage denne med en blanding av banan og kirsebær. Det tror jeg kan bli skikkelig godt!
Håper du nyter solskinnet disse dager. Kanskje du skal ta med deg en enkel jordbæris ut i solskinnet de nærmeste dagene?

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg