ENKEL PROTEINRIK IS PÅ PINNE

SONY DSC
Nå som det har vært så nydelig vær på østlandet de siste dagene, skal jeg ærlig innrømme at det har blitt mer enn en kjøpeis. En is om dagen, er bra for magen, eller hva? Mellom slagene synes jeg også det kan være greit med noen litt sunnere alternativer. 

SONY DSC
Disse enkle proteinrike ispinnene er laget med bare to ingredienser og de smaker kremet vanilje. De må riktig nok stå to timer i fryseren før de er klare for å spises, noe som føles veldig lenge for utålmodige sjeler som meg selv. Men i mellomtiden kan du for eksempel slikke litt sol og bli varm og god, slik at det smaker ekstra godt med en is etterpå! 

SONY DSC

Enkel proteinrik is på pinne
3- 4 ispinner

2 bananer, helst godt modne
1 Barebells Protein pudding i vaniljesmak*

Mos bananene godt med en gaffel. Eventuelt kan du bruke en stavmikser. Bland i proteinpudding. Tilsett eventuelt litt ekstra vaniljepulver om du ønsker det. 
Hell over i isformer. 
Sett i fryseren i minimum 2 timer.
Ta ispinnene ut av fryseren 5 minutter før du skal spise dem. 

*har du ikke proteinpudding kan du bytte det ut mot 200 g kesam, gresk yoghurt, eller lignende som du blander med 4 -6 dråper stevia vanilje, 1 ss sukringold og gjerne litt vaniljeprotein

SONY DSC
Jeg har toppet mine ispinner med smeltet sukrinskokolade, gojibær med sjokoladetrekk og biter av en Barebells proteinbar i smaken cookies & cream. Det er selvfølgelig ikke nødvendig med topping, men personlig synes jeg alt blir ekstra godt med sjokolade! 

SONY DSC
Virkelig super godt! Håper det smaker og ha en deilig søndag :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg