KNALL GODE PANNEKAKER

I dag ble det pannekaker til frokost. Sammen med en god kopp kaffe må det være en av de beste frokostene som finnes. I hvert fall i mine øyne!

SAMSUNG CSCDisse pannekakene er veldig enkle å lage. Du bare blander sammen alle ingrediensene i en bolle og så steker dem. Resultatet blir knall gode pannekaker som er proteinrike, saftige og fiberrike. Disse passer like godt til frokost, som til lunsj, kveldsmat eller som en søt snack. Kanskje du skal lage deg pannekaker i dag du også? Håper det smaker!

SAMSUNG CSC

Knall gode pannekaker
Til 1 porsjon

1 egg
1 eggehvite
40 g mel (jeg brukte 20 g speltmel og 20 g havremel)
20 g vaniljeprotein, eventuelt mer mel
100 g kesam
1 ss sukrin
1/2 ts kanel
1/3 ts kardemomme
1/4 ts salt
1 ts bakepulver

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle. 
Stek pannekaker på middels varme i en panne. Jeg steker i litt smør.
Spis som de er eller server med ønsket pålegg.

SAMSUNG CSC
Mine pannekaker ble servert med brunost, jordbærsyltetøy og lett rømme. Det er så fantastisk godt når brunosten smelter på de lune pannekakene. Det er nok min favoritt topping på pannekakene!
Ha en herlig tirsdag videre :grin:

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Vilde:
      Ååå, å fylle med syltetøy må jeg teste. Herlighet hvorfor har jeg ikke prøvd det. Høres helt fantastisk ut Vilde 🙂 Tusen takk for tipset og ha en herlig dag 😀

    2. Åh, nydelig! Bruker akkurat samme oppskrift, men aner ikke hvor jeg har den fra. Må begynne å gi deg æren! 😀
      Pleier å steke dem med noen rosiner i, eller “fylle” dem med syltetøy. Sistnevnte bør testes altså! Stek en vanlig og en litt mindre pannekake. Legg ei litta klatt med syltetøy på toppen av den store. Når de er klare til å snus legger du den lille oppå den store med den stekte sida ned og presser kantene ned i den store. Så snur du hele sullamitten til den er ferdig. SÅ deilig!
      Ha en fin dag videre og takk for masse inspo – igjen og igjen!

    3. Så nydelig og godt det så ut! 🙂 Elsker brunost men har ikke spist det på 2 år 🙁 Bor fast på Gran Canaria 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg