FØRSTE DAG I SIEM REAP

Da er første dagen i Siem Reap over. Jeg ankom sent i går kveld og var relativt sliten etter etter over et døgn på reisefot. Jeg bestilte roomservice idet jeg kom frem på hotellet, spiste og la meg.

Dagen i dag startet med en deilig hotellfrokost. Hotellfrokost er noe av det beste ved å bo på hotell! Her var det alt fra pannekaker og frisk frukt, til egg, bacon og asiatisk stir fry.

Etter at frokosten var fortært tok jeg turen ut til hotelles bassengområde. Da det ikke er høysesong nå, er det svært lite mennesker på hotellet. Ved bassengkanten var det kun meg og et aldre par.

Jeg lå og hørte på podcast’s et par timer og tok meg noen dukkerter. Ja, for selv jeg måtte bade! Det er fryktelig varmt her! Etter tre timer ved bassenget var jeg så varm at jeg måtte ta en lur på hotellrommet. Det viste seg at jeg var blitt ganske så rød også. Tross solfaktor femti!

Jeg tok bena fatt og utforsket The Old Marked og King’s Road som er hovedgatene her. Siem Reap er en ganske liten by og det tok ikke lang tid å komme gjennom det såkalte sentrum.

Byen er veldig annerledes enn hva jeg hadde sett for meg. Trafikken og alle menneskene i hovedgatene, var kaotisk. Det var folk, salgsboder, biler og mopeder over alt, likevel var menneskene her veldig rolige og imøtekommende. Med en gang jeg beveget meg litt utenfor hovedgaten, fremstod byen mer idyllisk. Det er overraskende vakkert her!

Nå skal jeg ta meg en tur ut å spise middag før jeg hopper til køys. Kambodsja ligger seks timer foran Norge, så her har klokken allerede passert halv ti. Imorgen har jeg planer om nok en rolig formiddag ved bassengkanten. På ettermiddagen kommer Frida, en venninne jeg skal møte her nede og reise sammen med de neste ti dagene. Da står Ankor Wat, party på pub street og en asiatisk guidet mattur på planen, før vi reiser videre. Vi snakkes :grin: