SNACKS PÅ REISE

I dag tenkte jeg å dele hva jeg hadde med meg på flyet som reisemat. Nitten timer etter at flyet gikk fra Gardermoen, landet jeg på Siem Reap flyplass i Kambodsja. Hele reisen, fra jeg dro hjemmefra til jeg var fremme på hotellet, tok nesten ett døgn! Selv om jeg fikk mat flere ganger i løpet av flyturen, pakket jeg med meg snacks som jeg kunne knaske på underveis. Det er jeg så glad for i ettertid! Jeg fikk fire måltider underveis . Maten var overraskende bra, men jeg var fortsatt sulten etter to av måltidene og det var godt å ha noe å tygge på mellom dem. Dette var hva jeg hadde meg meg i håndbagasjen:


ProTings
En sunnere utgave av potetgullet. Det var faktisk litt morsomt. Personen som satt ved siden av meg på flyet var en thailender i førtiårene som bestilte seg chips og øl like etter at flyet hadde lettet. Jeg bestilte et glass rødvin, men fikk etterhvert lyst på potetgull jeg også. Jeg dro opp posen med ProTings fra vesken min og begynte å knaske. ‘Har du meg deg egen chips du?’ Sa han til meg. Naturligvis på engelsk, og jeg fortalte at det rett og slett var en sunnere, mer protein- og fiberrik versjon av vanlig potetgull, og spurte om han ville smake. Han så skeptisk på meg men tok en bit og tygde litt før han lo. Thailenderen sa han synes den var vel så god som vanlig potetgull, og jeg er enig! Spicy chili lime er favoritten, men jeg synes også zesty nacho er veldig god. 

Nøttemiks
Denne varianten har jeg kjøpt på Meny og består av saltede cashew- og makadamianøtter. Ta med deg din favoritt nøttemiks eller lag din egen miks av de nøttene du liker godt. 

Grønnsaker i staver
Jeg hadde meg meg gulrot og søtpaprika i staver som jeg puttet i hver sin zip lock pose. Andre grønnsaker som er supre å ha med seg er agurk, cherrytomater, kålrabi, sukkererter og stangselleri.  

 Barebells proteinbarer
Caramel cashew er favorittbaren min, men de to andre smakene, coconut- choco og cookies & cream, er også veldig gode. Jeg tok med meg et par varianter. De kom godt med når jeg kjedet meg på turen og søtsuget meldte seg. Det finnes et hav av proteinbarer. Ta med din favoritt. 

Frukt
Jeg tok bare med et par epler, da epler er en av de frukttypene jeg liker best og de er enkle å spise. Banan, appelsin, fersken, nektarin og kiwi er andre frukttyper som er enkle å ha i vesken. 

Uansett om du skal ut å reise, er mye på farten eller bare har en hektisk hverdag, er det kjekt å ha sunn snacks tilgjengelig. Matvarene jeg tok med meg på reise, kan like gjerne være mellommåltider i løpet av en arbeidsdag som snacks på en reise. Hva pleier du å ha med deg som snacks? :grin: 

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg