KOH CHANG

 Da er vi ankommet Thailand, nærmere bestemt øyen Koh Chang. Det tok nesten tretten timer å komme meg seg fra Kambodsja til her vi er nå, det å komme seg over landegrensene er nemlig ikke bare bare. Her må man bli stemplet ut, for så å bli stemplet inn, og det er fulle fingeravtrykk og portrettbilder. For ikke å snakke om forferdelige lange (og varme) køer. En opplevelse i seg selv!


Da vi kom frem til hotellet i går kveld, var både jeg og Frida som jeg reiser med, nok så slitene begge to. Vi trasket litt rundt i naboområdet, før vi bestemte oss for å ta med oss streetfood tilbake til hotellet. Jeg testet fritert blekksprut, grillede scampi, maiskolber, grillspyd og ananas. Frukten her nede er ubeskrivelig god. Spesielt vannmelonen og ananasen. Jeg går og momser på den konstant!


Det ble en rolig og ujålete kveld med middag i sengen og Netflix på nattbordet. Det tok ikke lang tid fra filmen var ferdig, til jeg sloknet. Jeg sovnet vel før klokken var halv ti! 


Etter en god natts søvn våknet jeg tidlig. Vi tok oss en god og lang hotellfrokost før vi kom oss på stranden. Det var meldt regn i dag, men til vår store glede har det vært mye sol. Med tanke på at det er regnsesong her nede, har vi vært utrolig heldig med været. I dag har det stort sett vært strålende sol, med innslag av noen skyer. 

 Koh Chang ligger i den sørlige delen av Thailand og er en av de største øyene i landet. Likevel er ikke øyen så turistifisert som en rekke andre øyer. På Koh Chang finner du også et såkalt turistområdet, men vi har valgt å holde oss unna det. Personlig vil jeg mye heller komme blant de lokale, og få fred og ro. Det jeg har sett av øyen så langt, er veldig vakkert. Det eneste problemet er at det er svært få som kan engelsk. 

 Temperaturen ligger mellom 25 -30 grader skyggen, noe som er mer enn varmt nok. Selv sjøen er varm! Jeg som normalt liker meg best på land, midt i solsteken, har holdt meg mest i skyggen eller i vannet. Etter en dag på stranden er vi relativt kokte begge to og klare for middag. Det har blitt mye kambodsjansk mat den siste uken, noe som er relativt lik den thailandske, er jeg klar for noe annet enn stirred fried-mat. I kveld blir det sushi. Min store favoritt! 
Håper mandagen din er herlig :grin: Ha en fortsatt god kveld! 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Herregud Mona. Kjekt å være hyggelig, du må være et blidt menneske 😛 Kos deg på ferie Kristine 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg