PIZZAPAI MED SPELTBUNN

SAMSUNG CSC
Jeg har ikke vært hjemme så mange dagene, men jeg har likevel rukket å lage en rekke gode middager og dessert. Noe av det jeg savner mest når jeg er på ferie, er å kokkelere. Jeg elsker å stå på kjøkkenet, så nå tar jeg igjen det tapte! En av middagsrettene jeg har laget, er denne super gode pizzapaien med speltbunn. 

SAMSUNG CSC
Pizzapai er rett og slett en blanding av pizza og pai. En blanding av en dyp pizza med masse fyll og en pai med pizzafyll. Dette er virkelig en knall god middag! Har du ikke bestemt deg for hva du skal spise i helgen, gå for denne pizzapaien!

SAMSUNG CSC

Pizzapai med speltbunn

Spetbunn
200 g speltmel
50 g fiberfin, eventuelt mer speltmel
60 g smør
150 g kesam

Bland sammen alle ingrediensene til deigen i en bolle og kna det sammen. Tilsett eventuelt litt mer mel om deigen blir våt eller 1 spiseskje med vann om deigen blir tørr. Kjevl ut deigen på et bakepapir og ha deigen over i en paiform. Trykk deigen godt ned. Bruk en gaffel og strikk små hull i bunnen. Forstek bunnen på nederste rille i 10 minutter på 200 grader. 

Fyll
1 pakke karbonadedeig
1 løk
3 ss tomatpure
1 boks hakkede tomater
1 boks maiskorn
Krydder: 1/2 ts salt, 1/2 ts pepper, 1 ts hvitløkskrydder, 1 ss oregano, 1/2 ts chilikrydder
Revet ost
Cherrytomater

Skjær løken i biter og stek den i en panne med karbonadedeigen. Ha i tomatpure, hakkede tomater og maiskorn. Kok opp og la det putre i 5 minutter.
Hell fyllet over i den forstekte bunnen. Topp med revet ost og cherrytomater i skiver.
Etterstek på 200 grader nederst i ovnen i 25 -30 minutter.
La pizzapaien hvile noen minutter før du serverer. 

SAMSUNG CSCServer gjerne pizzapai med en frisk salat og en klatt rømme. 
Håper det smaker og riktig god helg :grin: 

Kristine ♥

16 kommentarer

Siste innlegg