KROPP PÅ FERIE – HELÅRSKROPPEN

Jeg har fått en del spørsmål angående hvordan jeg har klart å holde “formen” under ferien. Jeg tror hovedårsaken til at kroppen min ser nogenlunde lik ut da jeg kom hjem, som da jeg dro, er at det ikke var den typiske sommerformen jeg tok med på ferie. Jeg tok med helårskroppen. Den samme kroppen, som gjør de samme tingene hele året. 

For meg handler det om gode vaner. Altså å være konsistent året gjennom. Fordi jeg trener jevnlig hele året, liker å bevege kroppen min og føle meg sterk, og fordi jeg spiser sunt mesteparten av tiden og nyter sjokolade med god samvittighet her og der, er det ikke store forskjellene om jeg drar på ferie eller ikke. Året rundt, om jeg er hjemme eller på ferie, trener jeg om jeg har tid og føler for det, jeg tar meg en hviledag om jeg vil, jeg spiser godt med grønnsaker, frukt og proteinrike matvarer, går ut å spiser med venner og sier aldi nei til en is om jeg får tilbudet. Slik blir det da også når jeg er på ferie. 

Nå var jeg borte i atten dager. Jeg hadde tre -fire treningsøkter i løpet av denne tiden. Nettopp fordi jeg liker å trene og hadde lyst til å bevege kroppen. Jeg spiste masse frukt og grønnsaker, gikk ut å spiste middag hver eneste dag og nøt en is her og der. 

 Mye av problemene i fysiske resultater, er det de ikke er langvarige. Om du kjører en hard diett for å gå ned fem kilo eller et tøft treningsprogram for å få sommerkroppen, er det vanskelig å holde resultatene når du først har kommet dit. For all del, det kan være moro å utfordre seg selv, men i lengden må du finne en mer langsiktig løsning og en livsstil du kan leve med. Hva er gleden ved å jobbe knall hardt for noe i en periode, for å få resultater du bare klarer å holde i noen uker?

 En quick fix er aldri løsningen. Jeg har mye mer tro på helårskroppen og gode vaner og rutiner året igjennom. Så dropp diett og kortsiktige opplegg. Tenk heller helhetlig og finn en livsstil :razz:  Kun da vil du slippe å tenke på å holde “formen”.  

Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg