NYTT TRENINGSPROGRAM

SONY DSCGod morgen go’inger ♥
I dag begynner jeg faktisk med et nytt treningsprogram. Jeg har ikke trent etter et treningsprogram på minst et år, om ikke lenger! Hovedsakelig trener jeg fordi jeg synes det gir meg en god time-out i hverdagen og fordi trening gir meg en befriende følelse. Men, som personlig trener vet jeg også at uten et godt lagt opp treningsprogram, er det vanskelig å få progresjon. Noen enorm fremgang, er ikke noe jeg kan skryte på meg det siste året. For meg har det vært helt greit ettersom jeg kun har trent for gledens del. I det siste har jeg følt for å trene mer spesifikt og etter et fast oppsett igjen, og nå synes jeg det er en perfekt anledning til å gjøre akkurat det!

SONY DSC Mitt nye treningsprogram er inspirert av programmet ‘Gjennomtrent‘. Det består av tre til fire fullkroppsøkter i uken, hvor det blir fokus på en tung baseøvelse ved hver økt. Det vil si at på treningsøkt nummer en, er hovedøvelsen knebøy, på økt to er hovedøvelsen markløft, og på økt tre er hovedøvelsen chins. 

Da jeg begynner i praksis i dag, vet jeg at de neste åtte ukene blir hektiske. Det er derfor treningsprogrammet er satt opp med enten tre eller fire styrkeøkter i uken. Jeg planlegger alltid uken min i forveien, og da kan jeg se hvor hektisk uken er og hvor mange treningsøkter jeg rekker. I tillegg til de tre til fire styrkeøktene, kommer jeg til å ta meg en intervalløkt om jeg har tid og overskudd til det. 

SONY DSC
Jeg er i hvert fall ekstra klar for en ny uke denne mandagen. Det er rart hva et nytt treningsprogram kan gjøre med gleden og motivasjonen. Jeg er så klar for å komme igang! Håper du også er klar for en ny uke. Husk at alt blir bedre med et smil om munnen :grin: 
Ha en herlig mandag!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Vera:
      Programmet er satt opp for akkurat meg og mine behov, så å dele det vil ikke være riktig for deg for eksempel 🙂

    2. Kristin Haugen Granli:
      Så kult Kristin 🙂 Du har satt deg bra mål da! Det er moro. Jeg er sikker på at du vil gruse både muscleups og benkpress 😀

    3. Jeg begynner også på et nytt treningsprogram! Fokus på dips, chins/pullups og benkpress samt muscleup. Skal klare muscleup og 60kg i benkpress, og det er typen som har laget programmet, så er ganske spent 🙂
      Ha en fin uke, Kristine!:-D

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg