MED POSITIVE ØYNE

Jeg vil bare komme med noen få ord denne lørdagsmorgenen dagen og spørre deg om du ser på deg selv med positive øyne? Det er ikke så mange år siden jeg kunne stirre på meg selv i speilet i timesvis og finne de mest absurde feil ved meg selv.

SONY DSCJeg har alltid lurt på hvorfor vi mennesker er så flinke til å se feil ved oss selv, men derimot er veldig flinke med å se det positive i andre og deres liv. Hva med å åpne øynene i dag og fokusere på å se deg selv med positive øyne? Ja, forsøk å være fornøyd med den du er akkurat her og nå. Jeg skal love deg, vi har alle en valk der, en kvise her, en pupp som er litt forskjellig fra den andre, en rumpe med cellulitter, eller noe helt annet som vi gjerne skulle forandret på. Men hva har det egentlig å si? Ta meg for eksempel. Jeg har tydlige arr etter kviser fra ungdomsårene på haken. Jeg synes rumpen min er liten. Jeg har strekkmerker på lårene. Jeg har arr fra selvskading på håndleddene, og en hel del andre ting som jeg av og til tenker kunne vært annerledes. Jo mer jeg fokuserer og tenker på disse tingene, jo flere “feil” finner jeg ved meg selv og jo mindre lykkelig blir jeg. Og dere, for å være helt ærlig; jeg hadde ikke vært et bedre menneske eller vært enormt mye lykkeligere om arrene ikke var der eller rumpa var litt større! 

SONY DSCDet er først når du ser deg selv med positive øyne, aksepterer deg selv som den du er og heller fokuserer på de tingene du virkelig liker ved deg selv, at gleden kommer. Så dagens utfordring til deg, er altså å være snill mot deg selv ved å se deg selv med positive øyne. Med det tror jeg dagen din blir så mye bedre!
Ha en riktig så positiv og fin lørdag :razz:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Kristin Haugen Granli:
      Å, så utrolig koselig å høre Kristin. Ja, det har virkelig vært litt av en reise. Jeg kan nesten ikke tro alt jeg har vært igjennom de siste årene. Hmmm, kanskje jeg skulle laget et par videoer, ja. Bare synd det er så mye redigering og slikt som skal til. Det skjønner jeg ikke bær av!!

      Ha en herlig mandag Kristin og takk for at du titter innom <3

    2. Så fine ord<3 Det er jo helt sant! Er så glad for at du har en så bra psykisk helse den dag i dag, og fysisk selvsagt. Har fulgt deg i mange år, helt siden du begynte å blogge, og det har vært litt av en reise, på godt og vondt.. Likte godt podcastet du var gjest på. Du burde lage videoer hvor du snakker, du har så mye bra å si<3
      Håper du har en nydelig kveld<3

    3. Leste det nå sent på kvelden. Imorgen skal jeg ta ordene dine til meg og se mer positivt på meg selv.

    4. Det er så sant. De dagene jeg ser en feil ved meg selv, finner jeg tusen til med en gang! Positive tanker <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg