SØNDAGSFROKOSTEN – PANNEKAKER MED IS

Det er hva jeg kaller en real søndagsfrokost; pannekaker med Ben & Jerry´s is. Jeg kan si at jeg er rimelig energisk og fornøyd akkurat nå. Dette var bare så godt!

SONY DSC
 Du kan naturligvis servere pannekakene med noe annet enn is eller spise de som de er. Men, hallo! Det er tross alt søndag og helg. Da slår i hvert fall jeg til med is på pannekakene. Det er så fantastisk godt når isen smelter mot de lune pannekakene! 

SONY DSC
Denne gangen tilsatte jeg Barebells proteinpudding med vaniljesmak i pannekakerøren. Det gav et utrolig saftig resultat, i tillegg til at pannekakene får et høyere proteininnhold og et hint av deilig vaniljesmak. Jeg skal desidert bruke proteinpudding mer i pannekakene fremover. Har du ikke prøvd det, vil jeg anbefale deg å gjøre det snarest! 

SONY DSC

Pannekaker

1 boks Barebells vaniljeproteinpudding*
2 egg
2 dl havremel
0,5 dl fiberfin, eventuelt mer havremel eller et annet mel som speltmel

Bland sammen alle ingrediensene. 
Stek som små pannekaker i en panne på middels varme. 
Server lune. Gjerne med is!
 

*Har du ikke proteinpudding vil jeg tro at det går fint å bytte det ut med 200 gram kesam, gresk yoghurt eller lignende, 1 ss sukringold og gjerne også  3- 4 dråper stevia vanilje eller annen vaniljesmak

SONY DSC
Håper det smaker og at du får en herlig søndag. Med et slikt måltid, kan jo ikke dagen bli feil :razz:

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg