DET ER MER ENN DET DU SER

I dag ønsker jeg å skrive noen ord om dette med sosiale medier. Jeg er selv en del av det og synes til tider kan være vanskelig. På en side vil jeg inspirere og glede, mens på den andre siden vil jeg likevel vise dere det ekte og uperfekte.

Gjennom sosiale medier blir vi utsatt for en rekke inntrykk dagen lang. I min jobb som personlig trener har jeg møtt mange jenter som forteller at de føler seg mindre verdt fordi de ikke trener seks dager i uken, har stor rumpe, langt flott hår, henger med venner hele tiden eller drikker energidrikker. Gjennom sosiale medier føler de at «alle andre» får det til, men at de selv ikke gjør det. 

 En ting som er viktig å huske på, er at det er mer enn det du ser. Ikke glem at det du ser på blogger, instagramprofil, snapchatkonto eller lignende, ikke er helt ekte. Det du ser på sosiale medier er kanskje et sekund av livet til denne personen. Du vet altså ikke noe om hvordan denne personen egentlig har det, hvordan hun eller han er som person, eller om det personen utgir er ekte. Selv om du følger en person som er veldig aktiv på sosiale medier, vet du faktisk veldig lite om denne personen. Bak det du ser gjennom sosiale medier, er det så utrolig mye mer! Ikke sammenlign det negative du tenker om deg selv, med det positive du tror om andre. For sannheten er at denne personen du ser opp til, også har feil og mangler, har dårlige dager, cellulitter på rumpen og et rotete kjøkkenbenk. Den personen du følger og ser opp til, er helt menneskelig og uperfekt, akkurat som deg! 

Det jeg ønsker å få frem, er altså at vi alle, ja, også jeg, må tenke litt lenger og huske at det er mer enn det du ser i akkurat denne oppdateringen. Du er minst like (u)perfekt som personen du ser opp til! 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg