TACOBOWL EKSTRA ALT

Det er latterlig hvor ofte jeg spiser taco. Det, sammen med helstekt kylling med grønnsaker, er nok en av de rettene jeg spiser mest i løpet av et år. Det blir ofte taco flere ganger i uken. Jeg blir aldri lei!

 Til hverdags lager jeg stort sett en enkel tacovariant. Da steker jeg karbonadedeig med tacokrydder som jeg serverer med lomper, ost og salatblader. De dagene jeg har bedre tid, gjør jeg ofte mer stas ut av tacoen. Da steker jeg for eksempel karbonadedeigen med bønner og server med en oppkuttet salat, tacosaus, avokado og annet godt. I dag laget jeg meg en skikkelig god tacobowl med ekstra alt. Her stekte jeg karbonadedeigen med både løk, tomatpure og bønner, og serverte med mye god topping. Selv om den ser nok så fancy og delikat ut, og ikke minst smaker minst like godt, var middagen veldig enkel. Denne er klar på knappe ti minutter!

Tacobowl ekstra alt
Til 1 porsjon

1/2 pakke karbonadedeig
1/2 boks kidneybønner
2 ss tacokrydder, hjemmelaget eller ferdigkjøpt
1/2 løk
2 ss tomatpure
0,5 dl vann
Grønnsaker, jeg brukte ruccola, paprika og cherrytomater
2 ss rømme
2 ss revet ost
2 ss tacosaus
1/2 avokado
1/2 mango

Skjær løken i biter og ha den i en panne sammen med karbonadedeigen. Stek et par minutter. Ha så i tacokrydder, vann, tomatpure og kidneybønner. Kok det opp og la det putre i 3 -4 minutter.
Mens kjøttblandingen putrer, skjærer du grønnsakene, avokado og mango i biter. 
Ha salaten i en bolle. Ha så over kjøttblandingen og topp med rømme, revet ost, mango, tacosaus og avokado.
Server og nyt. 


 Der har du en tacobowl med ekstra alt som passer like bra til hverdags som til helgekos. Og du, har du ikke prøvd mango til tacoen enda, oppfordrer jeg deg til å gjøre det snarest. Det er virkelig super godt :grin: 

Kristine ♥ 

12 kommentarer
    1. jernhelse:
      Ja, det er så sant. Jeg har laget bønnestuing en gang og var ikke super fan av det. Men bare bønner ved siden av tacoen synes jeg er veldig godt. Uansett, takk for tipset 🙂

    2. Tacobowl-varianter er geniale og faktisk veldig lettvindt dersom en bare steker opp litt ekstra karbonadedeig når en først går i gang 🙂
      Etter å ha bodd noen år i Texas i min ungdom er jeg blitt veldig glad i å ha “refried beans” (en slags bønnestuing) sammen med taco og nachos. Anbefaler deg virkelig å teste dte ut om du ikke allerede har smakt det. Nydelig sammen med avocado og litt rømme…!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg