HVA GJØR DU?

Et spørsmål jeg ofte blir stilt er hva jeg gjør, trener og spiser.  Kort fortalt; jeg stresser ikke over et spesifikt kosthold eller en såkalt diett. Jeg presser meg ikke til å trene flere timer om dagen eller kjører en slavisk treningsplan. Jeg følger ingen strenge regimer!

SONY DSCDet jeg gjør er å passe på å spise variert og næringsrik mat. Jeg forsøker å spise sunt mesteparten av tiden, men dere som følger meg på flere sosiale kanaler, vet også at jeg ikke sier nei til en sjokoladebit og at jeg gjerne tar meg en skål med is om jeg føler for det. Jeg gir altså kroppen min den næringen den vil ha. Jeg sørger for å ha det moro på trening og gjøre noe jeg liker. Det blir stort sett styrketrening. Jeg varierer intensiteten etter dagsformen, og tar meg også en hviledag eller to om jeg kjenner at jeg trenger det. Jeg passer på å få nok søvn og å være sosial med de som står meg nærmest. Nettopp fordi jeg vet at de to sistnevnte tingene påvirker hvordan jeg føler meg og hvordan jeg har det.

SONY DSCSom dere ser, gjør jeg ikke noe magisk eller spesielt. Det jeg gjør er å lytte til kroppen min, respektere og behandle den bra. For da er den så mye mer samarbeidsvillig tilbake! Jeg lever et liv med en livsstil jeg stortrives med. Det er ingen diett eller kortvarig opplegg, det er livet mitt!

SONY DSCJeg må også legge til at jeg har vært opptatt av kosthold, trening og psykisk helse siden jeg var ungdom. Kroppslige resultater, det å finne en balanse og hva som passer for en selv, å lære kunnskap og å bli klok på den man er, er noe som tar tid. Så ikke sammenlign deg selv med meg eller noen andre. Tenk heller på hva du gjør, hva du ønsker, hva du trenger og hva som føles mest riktig for deg. Først da vil du finne din vei her i verden.

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Ylva:
      Ja, det er noe med å se hele livet i et perspektiv. Det handler jo om å ha det bra i livet og med seg selv. Det er en helhetlig ting hvor trening og mat bare er en liten del.
      Takk Ylva og lykke til på veien din <3

    2. Det er så godt å se noen som har slitt med mat og trening tidligere nå så langt som det du har gjort! Du er en inspirasjon for veldig mange 🙂 Selv har jeg slitt med nesten det samme, men nå begynner jeg å bli venn med meg selv og kroppen, og trener og spiser sunt for å ha det bra. Mange glemmer livsstilsaspektet ved det hele, for det skal jo være holdbart å holde på med det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg