AVSLUTT RUMPEØKTEN DIN MED DENNE ØVELSEN


Mandagen er i full gang. For min del har det vært en veldig rolig og fin mandag. Jeg har vært på hytten frem til i ettermiddag. Formiddagen min har derfor stort sett bestått av kontorarbeid foran peisen. Ganske så deilig i grunn! 


På vei hjem fra hytten hadde jeg skikkelig lyst til å trene. Da slo treningsgnisten inn igjen! Jeg kjørte en styrkeøkt med tunge knebøy, chins og push ups med vekt. Deretter avsluttet jeg med litt rumpearbeid. Kick back i kabel, rygghev med fokus på rumpe og øvelsen jeg skal vise dere under. Jeg liker å avslutte rumpeøkten med høyreps, altså et høyt antall repetisjoner, slik at jeg virkelig kjenner det i rumpen. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle denne øvelsen her, knebøy med kick back på step kanskje? Uansett, jeg fikk ordentlig kontakt med rumpemuskelaturen og følte jeg skvist ut det siste av rumpen. Derfor må jeg dele øvelsen med dere også! Håper du liker den. 


Slik gjør du:
Finn deg en steppkasse og stell deg foran den med et miniband rundt knærne. Stå rett og ned med litt bredere enn skulderbreddes avstand mellom føttene, slik du ser på det øverste bildet. Dette er startposisjonen din. Ta så en dyp knebøy, slik du ser på bildet nummer to. 


Ta så et skritt og gå opp på steppkassen med den ene foten. Da skyver du den andre foten bakover slik at du får et bakspark. Løft foten så langt bakover og oppover som du klarer, samtidig som du skviser rumpen godt sammen. Før så foten inn igjen og bytt ben, slik at den andre foten får et bakspark. Husk å skive rumpen godt sammen her også.


Før benet inn igjen slik at du blir stående rett opp og ned på stepkassen. Gå ned av stepkassen på vanlig måte. Da er du tilbake i startposisjonen og har gjort 1 repetisjon. Start på nytt ved å gjøre en knebøy å gå opp på stepkassen. 

Avslutt rumpeøkten din med denne øvelsen på neste økt. Ta 3 sett med 30 repetisjoner og jeg skal love deg du kjenner det godt :grin:  Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg