SEKS GODE VANER JEG HAR

 I det siste har jeg vært i en ransakelses prosess hvor jeg har prøvd å se meg selv utenfra. Så mye av det jeg gjør i hverdagen, går helt automatisk! Denne prosessen har gjort at jeg har oppdaget flere ting ved meg selv som jeg ikke helt var klar over. Jeg har også sett at jeg har svært mange gode vaner i hverdagen, som gjør at jeg, helt uten å tenke over det, lever et litt sunnere og bedre liv. De vanene tenkte jeg å dele med dere. Her er seks gode vaner jeg har. Kanskje du også kan inkorporere noen av dem i livet ditt.


– Jeg spiser frukt eller grønnsaker til hver eneste måltid.
Også mellommåltider. Det kan være noen tomatskiver på brødskiven til frokost, en frukt som mellommåltid, en salat til til lunsj, kokte grønnsaker til middag og appelsinbåter til kvelds.
– Jeg sier noe positivt til meg selv hver eneste morgen.
Når jeg står opp, ser jeg meg selv i speilet, gir meg et selv et stort smil og kommer med et kompliment til meg selv. Da føler jeg meg alltid litt høy i hatten!
– Jeg har alltid med meg en form for sunnere snacks i vesken eller sekken.
En liten boks med proteinpulver, en proteinbar, en pose nøtter eller lignende, som hjelper meg når sulten plutselig slår inn.
– Jeg sitter helt stille noen minutter hver dag.
Som regel er det ikke mer enn 3 -4 minutter, men jeg gir meg selv en liten stund til å bare sitte på gulvet med bena i kors, hvor jeg lar tankene flyte og å kun fokusere på pusten. En minirunde meditasjon.
– Jeg finner noe positivt ved dagen som har vært hver kveld.
Ofte mens jeg står å pusser tenner, tenker jeg over dagen i dag og finner noe jeg er glad og takknemlig for akkurat i dag.
– Jeg tar alltid trappen.
Om det er en mulighet, tar jeg alltid trappen isteden for heisen. Hverdagsaktivitet er undervurdert og små ting som å ta trappen isteden for heise eller parkere litt lenger unna butikkinngangen, kan gjøre underverker i lengden.  

Har du noen gode vaner du vil dele med meg og andre lesere? :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Så fine vaner!
      Fin min del: yoga hver eneste dag (uansett om det er 5 raske solhilsner eller to timer på matten), positive tanker og takknemlighet HVER dag (kjempeviktig!!), sunt og jevnt kosthold som jeg elsker og som gir med energi og glede.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg