ENDRING I PLANENE

I dag skulle jeg egentlig løpe intervaller. Planen var da at jeg skulle dele intervallene med dere etterpå. Men sånn ble det ikke! Jeg har følt meg slapp og har hatt vondt i hodet. Dermed ble det endring i planene og jeg droppet hele treningsøkten!


Jeg møtte en venninne for å spise sushi, hvor vi forøvrig også knipset disse bildene, og fortalte da at jeg ikke følte meg helt i hundre og at jeg hadde droppet den planlagte intervalløkten. Får du ikke dårlig samvittighet da, utbrøt hun. Nei, det gjør jeg ikke. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Jeg vet med meg selv at jeg har prioritert alt for mye sosiale ting og for lite søvn de siste dagene. Og da sier kroppen ifra med hovedverk og lite energi. Fremfor å få dårlig samvittighet for at jeg ikke trener slik som planlagt, er jeg heller takknemlig for at jeg har en fantastisk kropp som gir beskjed om hva den ønsker!

 Er det ikke ganske fantastisk i grunn? Kroppen vår sier ifra når den er sulten. Du gjesper når du er trøtt. Du får vondt i hodet når du er stresset og spenner deg mye. Jeg synes vi burde se på det som en ære å bo i et så unikt maskineri. Da tenker jeg også at det er vår plikt å lytte på den. På samme måte som du fyller diesel på en diselbil eller lader en elbil med elektrisitet, må du også lade og fylle på kroppen din. Det gjør du ved å hvile og sove nok, og sørge for et variert kosthold med nok næring.


Så neste gang det blir endring i planene dine og du ikke får gjennomført den planlagte økten, ikke se på det som et nederlag. Ta heller på deg smile og gi et stort takk til din egen kropp. Den er ganske så fantastisk ♥ Behandl den pent.

Kristine ♥

16 kommentarer
    1. Anonym:
      Å, for en helt fantastisk kommentar. Tusen hjertelig takk kjære deg <3 Jeg håper du en dag kommer dit at du kan være trygg på deg selv og lytte til din egen kropp med den beste samvittighet. Det fortjener du <3 Stor klem 🙂

    2. Helene:
      Du har et godt poeng der Helene og jeg er helt enig med deg. I en optimal verden hadde jeg ikke trengt å dele slike innlegg, fordi folk hadde vært trygge nok på seg selv. Desverre er det slik at nesten alle er alt for flinke til å kritisere seg selv og sammenligne det dårlige ved en selv mot det bra hos andre. Jeg skulle ønske at mennesker kunne ta treningsfri og spise sjokolade med den beste samvittighet uavhengig av hva alle andre gjør <3

    3. Dette er på INGEN måte kritikk til deg, heller en liten tanke jeg ofte får og har lyst til å dele. Du er så utrolig flink på å belyse de “dårligere” dagene, og å få oss andre til å se at du er menneskelig (og ikke et glansbilde) i forhold til mange andre i media. Det jeg ofte reagerer på er at folk ser så opp til deg at den dårlige samvittigheten for å droppe f.eks. en treningsøkt, ikke forsvinner før du har gjort det samme. Jeg kjenner det selv iblandt, og jeg syns det er så trist. Ikke nok med at vi får dårlig samvittighet for at noen er bedre enn oss (ved å f.eks. gjennomføre treningsøkten), men i tillegg sammenligner vi oss med å få god samvittighet ved at noen andre heller ikke har gjennomført denne økten. Håper du skjønner hvor jeg vil, og om du kanskje har noen tanker rundt dette selv?
      Dette kommer fra en fast leser over mange år, som daglig klikker seg inn og får inspirasjon fra nettopp deg 🌸

    4. Herlig å lese!!! Jeg bare elsker bloggen din, du inspirerer og bryter ned så mye av det negative presset. At det er greit å droppe en trening med god samvittighet, lytte til kroppen og ta vare på seg selv!
      Jeg har kommentert flere ganger, men jeg bare må takke deg for at du skriver slike innlegg! Det er få blogger jeg kan lese fordi jeg blir så trigget(er i behandling for Alvorlig Anoreksi), men din blogg motiverer meg til å fortsette å jobbe mot en sunn, sterk og normal kropp og balansert kosthold med god samvittighet!

    5. Så skjønn du er! Glad jeg ikke har venner som spør meg om dårlig samvittighet av å droppe treningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg