GULROTMUFFINS


Før vi skulle reise til Stavern på fredag, laget jeg gulrotmuffins. Gjett om det var to stykk fornøyde mennesker som satt i bilen og koste seg med muffins! Det er hva jeg kaller deilig bilmat! Disse muffinsene er enkle å lage, og blir saftige og gode. Du kan spise de med eller uten topping. Personlig synes jeg en glasur gjør gulrotmuffins ekstra gode, så jeg valgte å toppe mine muffins med en klassisk osteglasur. Håper du lar deg friste.

Gulrotmuffins
6 stykker

1 stor gulrot
2 egg
100 g melk
30 g havremel
30 g kokosmel
2 ss sukringold
1 ts bakepulver
4 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
1/3 ts salt
1 ts kanel
1/2 ts kardemomme

Pisk egg og melk sammen. Tilsett tørrvarene. Riv gulroten.
Fordel røren i 6 muffinsfomer.
Stek på 180 grader til 15 minutter.
Avkjøl. 


Glasuren består av phildephia ost, vaniljepulver og sukrinmelis. Så utrolig godt altså! 
Håper det smaker :grin: Ha en herlig søndag. 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg