SVETTEGARANTI

Fy søren, dere! I dag kjørte jeg korte intervaller, og jeg ble så svett. Svetten rant fra pannen min og ryggen var gjennomvåt! Jeg skal love deg at jeg hadde et stort smil om munnen også. Det er så deilig når man gjennomfører en skikkelig god intervalløkt. Jeg tørr altså påstå at jeg kan gi gi deg både svettegaranti og erndorfinrus på denne treningsøkten!

Intervaller med svettegaranti

-5 -10 minutter oppvarming
   Start med rolig gange og øk så intensiteten gradvis.

– 45 sekunder spurt + 30 sekunder hvile * 8
   Løp raskt i 45 sekunder og hvil så i 15 sekunder. Gjenta dette 8 ganger.
– Aktiv pause på 3 minutter
   Gå rolig.
– 30 sekunder spurt + 15 sekunder pause * 6
   Løp raskt i 30 sekunder og hvil så i 15 sekunder. Gjenta dette 6 ganger.
– Aktiv pause på 3 minutter
   Gå rolig.
– 20 sekunder spurt + 10 sekunder pause * 4
   Spirt så raskt du klarer i 20 sekunder og hvil så i 10 sekunder. Gjenta dette 4 ganger.

– 5 -10 minutter nedtrapping


Finito. Bokstavelig talt på alle mulige måter!
Håper du liker intervalløkten du også :grin:  God trening!

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Karoline:
      Jeg løper alltid ut ifra dagsformen. Noen dager kan man løpe kjempe fort, andre ganger sakte. Jeg pleier også å starte lavt og øke etterhvert. Denne økten løp jeg fra 13,5 til 18 km / t 🙂

    2. Heftig brutal økt, men råkul! Hvilken hastighet løper du på? Synes alltid det er greit å høre litt hva andre ligger på, og justere meg etter hva jeg tror jeg klarer:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg