TEST TRAPPESETT

Har du testet trappesett noen gang? Jeg gjorde det på trening i dag. Jeg kjenner at jeg begynner å bli støl allerede!! Trappesett går ut på at du øker vektene for hvert sett og kun tar en kort pause, slik at du for hvert sett løfter tyngre vekter og tar færre repetisjoner. Det er en effektiv treningsform samtidig som du bruker mindre tid. Jeg kan love deg at du virkelig får kjørt muskulaturen på denne måten!

  Slik så for eksempel trappesettet mitt ut når jeg trente stående roing:
– 35 kg – 15 repetisjoner
Deretter en kort pause på cirka 1/2 minutt mens jeg la på mer vekt
– 40 kg – 12 repetisjoner
En kort pause
– 45 kg – 8 repetisjoner
En kort pause
–  50 kg – 6 repetisjoner
En kort pause 
– 55 kg
–  3 repetisjoner

Slik så trisettet ut når jeg trente stående skulderpress med manualer 
– 8 kg i hver hånd – 12 repetisjoner
En kort pause på cirka 1/2 minutt
-10 kg i hver hånd – 8 repetisjoner
En kort pause
– 12,5 kg i hver hånd – 5 repetisjoner

Du startet altså med en lett vekt hvor du klarer mellom 12 og 15 repetisjoner. På neste sett tar du så litt tyngre vekter, slik at du klarer litt færre vekter. Og deretter tar enda tyngre vekter. Det vil bli mellom 3 og 6 sett. Mellom hvert sett tar du en kort pause på cirka 1/2 minutt.

 Test trappesett neste gang du trener. Jeg kan nesten garantere deg en bra treningsøkt. Og godt humør. Jeg fikk i hvert fall et stort smil om munnen! 
God trening :grin:

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Andrine:
      Du kan gjerne spise brød, ja. Synes du det er godt så spist det 🙂 Selv spiser jeg ikke brød så ofte, rett og slett fordi jeg kun liker brød når det er ferskt. Nystekt brød er super godt og det spiser jeg av og til, men ellers synes jeg brød er veldig kjedelig. Da velger jeg heller andre ting jeg synes smaker bedre 🙂

    2. Hei!
      Etter å ha lest flere av dine eldre innlegg under flere kategorier lurer jeg på noe. Spiser du ikke brød? Og hvorfor ikke? Kunne du laget et innlegg om hvorfor i såfall du holder deg unna? Er ikke brødskive inkludert i et variert kosthold? Eller er det bare det at du er allergisk? Hehe, mange jenter som bekymrer seg for brød og jeg er vel egentlig en av de! Jeg prøver å bli flinkere da det uansett bare går i grovbrød

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg