MED RUMPE I FOKUS OG BULGASK UTFALL

Så langt stortrives jeg med det nye treningsprogrammet mitt. Det er alltid ekstra moro å trene når jeg trener mot noe spesifikt. Et lite ønske jeg har, er å få større rumpe. Hvem vil vel ikke ha det? Min PT, Per Øystein, har da lagt til rette for dette med rumpe i fokus i treningsprogrammet. Jeg har blant annet hip thrust og bulgarsk utfall på de dagene jeg trener ben. Bulgarsk utfall er virkelig en hatøvelse for meg. Den får virkelig svetten til å renne, og lår og rumpe til å dirre! 

 Selv liker best å ta bulgarsk utfall med løftesko eller i sokkelessen, og at jeg bruker en manual. Da jeg føler at jeg får riktig teknikk og best kontakt med muskulaturen. Du kan også ta bulgarsk utfall med en vektstang eller ha en manual i hver hånd.

Riktig teknikk for bulgarsk utfall
Sett den bakre foten på kanten av en benk, stol eller lignende. Hold en manual i armen på samme side som den bakre foten. Altså, har du venstre fot på en benk, skal venstre hånd holde en manual. Du kan også holde en manual i hver hånd, eventuelt ha en vektstang på skuldrene. Overkroppen skal være nogenlunde rett og brystkassen skal opp. Skyt hoften fremover på det bakre benet slik at hoftebøyeren strekkes. Ha god stabilitet i foten og senk kroppen ved at du bøyer i hoften, mens du har tyngdepunktet på helen på fremre fot. Du skal gå så langt ned at kneet på den bakre foten nesten berører gulvet og at låret på den fremre foten er parallel med gulvet. Press fra i helen i fremre fot og kom opp til startposisjon. Gjenta. 


I dag kjørte jeg bulgarsk utfall, 3 sett av 12 repetisjoner med 15 kilos manual. Det svir fortsatt godt i rumpe og lår! 
Har du rumpe i fokus eller ønsker å få en mer spretten bakende, anbefaler jeg å legge bulgarsk utfall inn i treningsprogrammet ditt :grin: Du vil kjenne det i rumpen!

Kristine ♥ 

8 kommentarer

Siste innlegg