HAVRESCONES MED SJOKOLADE


I dag hadde jeg lyst på noe godt etter lunsj. Jeg satt med hjemmekontor og da får jeg ofte lyst på noe å tygge på. Det er jo alltid mer moro å jobbe når en har noe deilig i munnen! Jeg ville ha noe enkelt, raskt og med sjokolade. Resultatet ble havrescones med sjokolade. Disse var så enkle å lage og ble super gode! Perfekt snacks til lillelørdag.

Havrescones med sjokolade
5 store

100 g havrgryn
2 ss vaniljeprotein, ca 40 g
1 ss havremel
2 ss sukringold
2 eggehvitter
Bittelitt salt, ca 1/4 ts 
1/2 ts kardemomme
Litt melk, ca 0,3 dl, eventuelt vann
5 ss sjokoladepålegg, jeg brukte dette

Bland alt utenom sjokoladepålegget godt sammen. Tilsett nok væske til at det blir en tykk røre.
Lag klatter på en bakplate. Topp så med 1 ss sjokoladepålegg på hver klatt. Legg over mer havrescones røre og “pakk” igjen sjokoladepålegget.
Stek på 180 grader i 20 minutter. 


Det er også mulig å bytte ut sjokoladepålegg med andre ting som for eksempel nøtter, frø eller tørket frukt.

 Havrescones nytes aller best sammen med en god kopp kaffe eller kakao. Håper det faller i smak og ha en fortsatt fin onsdag :razz: 

Kristine ♥

9 kommentarer

Siste innlegg