EN RASK FULLOPPSØKT

I disse hektiske juletider er det ikke alltid tiden strekker til. Det er mye som skal fikses og ordnes, samtidig som kalenderen er fylt opp med julebord og juleselskap. Mange velger da å legge treningen på hyllen. Det merker jeg godt på treningssentret, hvor jeg nærmest er alene om dagen! Men dere, en treningsøkt trenger ikke ta lang tid. En rask fullkroppsøkt som denne, kan være gjort på rett over en halv time!  Både rygg, lår, rumpe og bryst får kjørt seg på den korte tiden. Har du lite tid, test fullkroppsøkten i julestrien eller ta den i romjulen. God trening! 

En rask fullkroppsøkt 

Supersett 1
   Knebøy
   3 sett * 8 repetisjoner
   Chins, her kan du bruke strikk om du ønsker det
   3 sett * maks antall repetisjoner 

Gjør først ett sett med knebøy, for så å gå rett på chins. Deretter tar du en pause på cirka 1 minutt, før du så gjør et sett til med knebøy og chins. Gjør totalt 3 slike sett, før du går videre til supersett 2. 

Supersett 2
   Dips
   3 sett * maks antall repetisjoner, her kan du bruke strikk om du ønsker det
   Markløft
   3 sett * 8 repetisjoner

Gjør først ett sett med dips, for så å gå rett på markløft. Deretter tar du en pause på cirka 1 minutt, før du så gjør et nytt sett til med dips og knebøy. Gjør totalt 3 slike sett, før du går videre til supersett 3. 

Supersett 3
   Face pull
   2 sett * 10 repetisjoner
   Push ups
   2 sett * 10 repetisjoner, bruk gjerne en vektskive på ryggen om det er lett med egen kroppsvekt
   Kick backs i kabel
   2 sett * 10 repetisjoner

Gjør først ett sett med face pull, for så å gå rett på push ups, og deretter rett på kick backs. Etter det tar du en pause på cirka 1 minutt, før du så gjør et sett til med face pull, push ups og kick backs. Da er du ferdig. Vel gjennomført! 
   
Jeg føler meg i hvert fall ti ganger bedre etter en treningsøkt. Da får jeg koblet ut fra julestresset og hentet inn ny energi. Slikt blir jeg glad av!
Lykke til og god trening :grin: 

Kristine ♥ 

8 kommentarer

Siste innlegg