PEPPERKAKEKOS


Nå har vi nettopp kost oss med pepperkakebaking og julemusikk i noen timer. I år, som alle andre år, brukte vi verdens beste peppekakeoppskrift, nemlig bestemors pepperkaker. Det ble gumlet deig, sunget “walking around the christmas tree…” og ledd masse. Endelig fikk jeg også julestemning! 


Etter vår årlige pepperkakebaking, venter alltid kakao med krem og julefilm. Kakaoen lager jeg av lys kokesjokolade, melk og bittelitt vaniljesukker. Det er den beste kakaoen i mine øyne!


Å dyppe pepperkakene oppi kakao med krem er helt magisk godt. Pepperkakekos gir meg den ultimate julestemningen!
 

Nå venter julefilm og kos resten av kvelden. 
Og du, nyt julen! Husk at om man tar en eller åtte pepperkake her, spiser en julemiddag der, er på julebord og nyter vin, har sjokoladekalender og drikker kakao, så har det ikke den store påvirkningen på vekten. Det man legger på seg i julen er i hovedsak vann på grunn av økt karbohydratinntak (karbohydrater binder vann i kroppen) og dette forsvinner nok så fort når hverdagen er tilbake. Jeg skal i hvert fall nyte julen til det fulle med alt som hører med. Dessuten tenker jeg at de ekstra kaloriene man får i seg denne måneden, gjør seg godt på trening. Masse mat gir ekstra med trykk og energi på trening. Jeg skal prøve meg på et par økter i løpet av romjulen med ordentlig tunge vekter. Kanskje blir det en ny personlig rekord?! 
Glem kaloriene og gled deg over det som er her og nå. Nyt tiden med familien og de du er glad i. Det fortjener både du og kroppen din! God jul 🎅  

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Nina:
      For noen fantastiske ord. Tusen hjertelig takk Nina.
      Det er så sant som du sier, det er vann og varden går uansett ikke under. Nyt jule og god klem <3

    2. <3 Tusen takk for enda flere gode tanker og ord som betyr så mye for meg. Ønsker deg en fortsatt kjempe fin juletid med masse kos og glede<3 :-)

    3. Du er så nydelig og fin!! Jeg elsker dine posts, da Du alltid motiverer til en positiv innstilling til både livet og mat generelt.
      Jeg overspiste igår enormt mye (mye pga stress) og alt annet, og merker idag jeg er hoven både i mage og ansikt… Var så stresset, tenkte Shitt jg som alltid passer på har slått rett på trynet. Alt føles større bare på 1 dag.. hofter, rumpe alt. Men så så jeg denne posten hvor du skriver alt er vann… gjorde meg rolig og faktisk en opplevelse av at det er jo ikke undergang uansett!!!!
      Tusen tusen takk! Jeg heier på deg <3 god jul <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg