ÅRETS FØRSTE INTERVALLER

Dette var riktignok intervallene mine i går og ikke i dag. I dag vet jeg nemlig ikke om det blir trening. Uansett, dere pleier å like at jeg deler intervalløktene mine, så her kommer årets første intervaller!

Jeg har ikke løpet intervaller på en drøy måned. Faktisk har jeg ikke gjort noen form for kondisjonstrening den siste tiden. Derfor var jeg veldig spent på hvordan bena og kondisjonen ville klare seg. Til min store glede gikk det overraskende bra! Det var naturligvis tungt, men langt fra så tungt som jeg trodde det skulle bli. Og følelsen etterpå var helt magisk!

Årets første intervaller så slik ut
 10 minutter oppvarming
Jeg starter med å gå noen minutter, før jeg deretter jogger til jeg føler meg varm. Jeg avslutter med 1 minutt i raskt løpetempo.

 Intervaller
45 sekunder på + 30 sekunder hvile * 10
   Løp raskt i 45 sekunder, før du tar en pause på 30 sekunder. Gjenta 10 ganger. 
30 sekunder på + 20 sekunder hvile * 8
      Løp raskt i 30 sekunder, før du tar en pause på 20 sekunder. Gjenta 8 ganger. 
20 sekunder på + 10 sekunder hvile  * 6
   Spurt t i 20 sekunder, før du tar en pause på 10 sekunder. Gjenta 6 ganger. 

 Nedtrapping
Trapp ned gradvis til du får ned pulsen.
Jeg jogger noen minutter, før jeg så går til jeg føler at pulsen har roet seg helt. Du kan gjerne tøye eller streche litt også om du ønsker det. 

Om du har masse energi denne helgen, test intervalløkten :grin: Trening eller ei, måtte helgen din bli super duper!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Alltid gøy å prøve noen andre intervaller enn hva jeg vanligvis gjør. Tror jeg skal prøve de her i dag :-):-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg