KOM I GANG MED TRENINGEN

I mine øyne er trening noe fantastisk. Det gir meg glede og overskudd i hverdagen. Jeg orker mer og smiler mer! En venninne sa en gang til meg at trening smører kroppen med endorfiner innvendig. Det synes jeg var fint sagt. Ikke minst gir trening et avbrekk fra hverdagen og du føler deg bedre med deg selv. 

Nå i januar er det mange som tenker at de skal komme i gang med treningen. ‘Hvordan gjør jeg det?’ er det mange som spør meg om nå. For trening er jo så kjedelig! Men, nei. Trening må ikke være kjedelig. Da har du ikke funnet riktig treningsform enda. Trening kan være så enormt mye. Det kan være joggeturer i skogen, styrketrening på treningssenteret, crossfit, svømming, yoga, salsa, power walks, fotball, eller noe helt annet. Gi litt mer fa** i hva alle andre gjør og forsøk å finne noe du trives med. Treningen du utfører, skal gi deg glede!

Personlig synes jeg også at nytt treningstøy hjelper. Et treningsantrekk skal være komfortabelt og gjøre nytte. Tightsen skal sitte godt. Toppen skal puste og føles deilig på kroppen. Bhen skal holde puppene på plass og skoene skal bidra til god fotstilling etter den treningsformen du gjør. Farger trigger ofte mitt humør og min treningsmotivasjon! 

Om du er som meg, vil det også hjelpe med en ny spilleliste. Bruk noen minutter på å lage deg en egen treningsliste med sanger som gjør deg motivert, energisk og glad. Selv foretrekker jeg 90-talls favoritter når jeg løper, men mer heavy metal og trance når jeg trener styrketrening.

Trening skal handle om bevegelsesglede og gjøre godt for kropp og sjel. Kom i gang ved å gå din egen vei, både når det gjelder treningsform, treningsantrekk og musikk. Lykke til :grin: 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg