HJEMMELAGET SUNN HAMBURGER

Burger er en middagsrett som aldri går av moten. Det er alltid godt med en saftig og god burger. I dag ble det en hjemmelaget sunn variant som jeg serverte med kålrabi-fries. Det ble et stort ‘nam’ fra både jeg og veninnen jeg serverte til!

Hjemmelaget sunn hamburger 
Til 2

Hamburger
400 g karbonadedeig
Salt og pepper
2 store skiver ost, jeg brukte Jarlsberg men du kan også bruke lettost om du ønsker det

Form 2 hamburgere av karbonadedeigen. Ha på salt og pepper på begge sidene av hamburgerne. Stek i en panne på middels til høy varme i 3 -5 minutter på hver side. Ha over ost de siste 3 minuttene. Legg gjerne på lokk på pannen, slik at osten smelter.

Hamburgerdressing
100 g kesam
1 ts tomatpure
1/3 ts hvitløkspulver
Bittelitt pepper
1 ss veske fra sylteagurken

Bland sammen alle ingrediensene.

Kålrabifries 
1 kålrabi
Ønsket krydder, jeg brukte grillkrydder

Skjær kålrabi i avlange fries. Legg på en bakeplate. Ha over krydder og vend godt på bitene slik at alle sidene får krydder på seg.
Stek på 225 grader i 20 -25 minutter.

Til servering
2 grove rundstykker
Rødløk i skiver
Salat
Sylteagurk

Legg på rødløk og salat på rundstykkene. Ha over burgerne. Topp med hamburgerdressing og sylteagurk.
Spis!

Til tross for at jeg akkurat har spist, blir jeg nesten sulten igjen av å se disse bildene. Det var så godt! Lag deg en burger i dag eller i løpet av helgen. Håper det smaker!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg