PANNEKAKER PÅ TO MINUTTER


Kake laget i mikrobølgeovnen har vært en gjenganger her på bloggen. Oppskriften finner du blant annet her. Da jeg fikk lyst på pannekaker etter middagen i dag, tenkte jeg at det måtte være mulig å lage pannekaker på denne måten også. Jeg synes nemlig det er forferdelig kjedelig å steke pannekaker i stekepannen. Stort sett ender jeg med å spise de underveis mens jeg steker! 

Med litt prøving og feiling kom jeg frem til en oppskrift og en fremgangsmåte som fungerte helt supert. Dette var enkelt og kjempe godt! Det tar faktisk ikke mer enn to minutter å lage gode, sunne og proteinrike pannekaker. Nå tror jeg det blir ekstra mye pannekakekos fremover! 

Pannekaker på to minutter

1 egg
50 g kesam
1/2 ts vaniljepulver, kan sløyfes
30 g mel, jeg brukte 15 g havremel og 15 g speltmel
1 ss vaniljeprotein, eventuelt mer mel
1/2 ts bakepulver
1 ss sukringold
1/2 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene i en kopp eller bolle. Smør en liten tallerken med kokosolje, smør eller lignende. Jeg brukte kokosoljespray.  Eventuelt kan du legge bakepapir på tallerkenen. Legg så 2 spiseskjeer med pannekakerøre på tallerkenen og smør det utover slik at det blir en rund sirkel som er cirka 1 centimeter tykk. Sett tallerkenen i mikroen på full guffe i cirka 90 sekunder. Følg med underveis, da steketiden kan variere fra forskjellige mikrobølgeovnen. Ta så av pannekaken. Gjenta prosessen. Jeg fikk 3 pannekaker av denne fremgangsmåten. Du kan også velge å lage en stor pannekake, ved å bruke en stor tallerken. Da tipper jeg du må ha tallerkenen i mikroen i omtrent 2 minutter.

Server pannekakene med det du måtte ønske. Jeg valgte å ha på kesam, sukrinmelis, jordbær, blåbær og granateple. Håper mandagen din har vært bra. Om ikke får du avslutte dagen med stil, nemlig med pannekaker på to minutter :razz: Ha en god mandagskveld! 
 

Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg