SUPER GOD OG SUNN SJOKOLADEMOUSSE

Er det flere enn meg som aldri får nok av sjokolade? Jeg bare elsker sjokolade i alle varianter! Da jeg fikk lyst på noe med sjokoladesmak tidligere i uken, laget jeg sjokolademousse. Dette er en av mine favorittoppskrifter som jeg stadig venner tilbake til. Resultatet blir alltid en luftig, lett og skikkelig god sjokolademousse. I tillegg er den sukkerfri og proteinrik. En super god og sunn sjokolademousse som passer like godt til hverdags som helgekos. 

Sjokolademousse
Til 4 skåler

2 gelatinplater
2 ss varmt vann
2 egg
2 ss sukringold
150 g skyr naturell, eventuelt gresk yoghurt eller kesam*
20 g sjokoladeprotein, kan sløyfes
30 g kakaopulver
1/3 ts salt

Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter. Smelt de så i 2 ss varmt vann.
Skill eggeplommene fra eggehvitene.
Stivpisk eggehvitene med sukringold. 
Bland sammen skyr naturell, eggeplommer, sjokoladeprotein, salt og kakaopulver. Hell forsiktig i den smeltede gelatinen.  Vend til slutt inn de stivpiskede eggehvitene. 
Ha sjokolademoussen i skåler og sett i kjøleskapet i minimum 1 time. 

*kan erstattes av kokoskrem for en laktosefri variant 

På toppen har jeg smeltet hvit sjokolade og blåbær.

Se så luftig og god, da dere! Håper du lar deg friste :razz:  Ha en superduper lørdag! 

Kristine ♥

17 kommentarer

Siste innlegg