FEM SERIER Å SE PÅ NETFLIX

Noe ikke så mange vet, er at jeg elsker å ligge i sengen å se på Netflix. Jeg tror ærlig talt at jeg snart har rundet alle seriene her. Neida….eller, joda… Nesten i hvert fall! Ja, jeg er glad i trening og bevegelse, men samtidig har jeg også en veldig rolig side ved meg, hvor jeg kan ligge å dra meg i sengen, se serier og spise godis i timesvis. Om du trenger noe å se på i helgen, har jeg fem serier fra Netflix å anbefale deg.

The Crown
En drama serie som Netflix selv har produsert. Både sesong 1 og 2 ligger ute. Her møter du dronning Elisabeth som gfter seg med prins Philip. Du møter også Elizabeths underslotte som prinsesse Margaret, Lord Salisbury og Winstom Churchill. Du får følt på den politiske rivaliseringen og mye av det som har formet det forrige århundre. Personlig synes jeg sesong 2 var hakket bedre enn sesong 1. Kanskje fordi jeg kjente hovedrollene ekstra godt da. 

Mindhunter
Her møter vi en FBI etterforsker som starter med forfilering av forskjellige seriemordere. Denne kan kanskje virke litt treg i begynnelsen, men etterhvert som du ser flere epiosder, bygger historien seg opp og du blir kjent ned hovedkarakterene. Personlig synes jeg serien ble mer og mer spennende etterhvert som jeg så.

Stranger Things
Netflix har både sesong 1 og 2 og jeg har nå sett dem begge. Dette er en Sci-fi serie, noe jeg normalt ikke liker. Jeg er litt anti sci-fi da jeg fort synes det blir for urealistisk. Denne serien derimot synes jeg var både skremmende og søt, da underhistorien handler om vennskap og kjærlighet. Serien handler om fire unge guttevenner. I første sesong forsvinner den ene fra firerbanden og serien går ut på at familie, venner og politi leter etter guttungen. Her skjer det mye under overflaten. Det var en serie jeg absolutt ikke gikk lei. 

Glitch
Denne serien finner du også som sesong 1 og 2. Det er en drama- Sci- fi -serie som foregår i en australsk liten by. Det hele starter da en politimann fra en annen by, ringer til den lokale kirkegården etter at syn mennesker har oppstått fra de døde i sin naturlige form. Ingen husker hvem de er eller hva som har skjedd. Personlig synes jeg denne serien bygger seg opp og blir mer og mer spennende underveis. Rykte sier at sesong 3 er på vei. Jeg gleder meg! 

Outlander
Nok en drama serie. Serien bygger på bokserien med samme navn. Hovedfiguren, Claire, reiser ufrivillig 200 år tilbake i tid, hvor vi støter på 1700-tallet og datidens primitive verden. Romantikken blomstrer i hele serien, men samtidig følger vi Clair som nå er i en brutal verden, hvor hun desperat forsøker å finne ut hvordan hun kan komme hjem igjen.

Har du noen Netflix favoritter? Eller andre serier for den saks skyld :grin: Jeg trenger noe nytt.
Håper du får en herlig lørdag! 
 

Kristine ♥                                                                                                                                                                                              Bilder lånt av Netflix.com

16 kommentarer
    1. Har du sett reign? Fy fader for en serie, er så crazy, alt som skjer i en episode kunne lett skjedd i en halv sesong, no kidding! Minner kanskje litt om crown? Har ikkje sett crown iallefall haha

    2. Du må se elementary (moderne Sherlock Holmes). I tillegg er Tyrant ganske spennende:)
      Hvis du har HBO er Mad Men verdt å sjekke ut. Ganske stilig med en serie som foregår på 60-tallet.

    3. Alltid kjekt med noe nytt å se på. Jeg har tatt en liten pause fra nettflix nå er det Viaplay og krim for min del Hehe . Criminal minds og x-files

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg