VAFFELSØNDAG

                                                                                                                                                                                                        // Reklame 
Søndag og en lang lat morgen i sengen. Etter en god frokost og et par timer på kontoret, bestemte jeg meg for å be bestiss’en på vafler. Da ble det vafler til brunsj i det beste selskapet! Vaflene forsvant fort, da vi begge gomlet i oss, drakk kaffe, pratet og lo. 

Disse vaflene inneholder godt med proteiner og fiber, men de er også veldig saftige og gode. Å bruke kesam i vaffel- og pannekakerøre gjør at røren blir ekstra smidig og saftig, i tillegg til at det øker proteininnholdet. Resultatet er knall gode og sunne vafler som passer like godt til hverdagskos som helsekos. Håper det smaker. 

Vaffelsøndag
Til 6 plater

3 egg
1,5 dl melk, eventuelt annen væske 
100 g kesam
0,5 dl sukrinmelis
2 dl havremel, ca 80 g
0,5 dl fiberfin, ca 20 g, eller mer mel som speltmel 
0,5 dl vaniljeprotein, ca 20 g, eller mer mel
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
1/2 ts kanel
1/2 ts kardemomme

Ha alle ingrediensene i en bolle og rør sammen. La røren svelle i 5 minutter før du steker vafler. Jeg bruker litt kokosoljespay i vaffeljernet når jeg steker. 
Server.

Hvorfor ikke lage en ekstra stor porsjon når du først lager vafler? Disse passer også perfekt til matpakken. Hvor deilig er det ikke å åpne matpakken på en mandag og få deilige, sunne vafler? Da må det jo bli en bra mandag!

Blir det vaffelsøndag på deg? Uansett, håper jeg dagen din blir bra :razz: 

Kristine ♥

9 kommentarer
    1. Oda:
      Hei Oda. Jeg legger ikke opp treningsuken min på noe spesiell måte, så det varierer veldig fra uke til uke. Men jeg kan absolutt vise treningsuken min av og til. Jeg skal gjøre det denne uken 🙂
      Takk og god klem tilbake

    2. Hei Kristine,
      Kunne du tenkt deg å poste et ukentlig innlegg med «treningsuka som gikk»? Slik noen andre bloggere gjør. Det hadde vært veldig inspirerende og motiverende med tanke på treningsøvelser/ program og til hvordan man kan legge opp treningsuka si!
      Du gjør en super jobb som blogger!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg