TACO NACHOS MED SØTPOTET

Søtpotet nachos er en rett som har blitt populær i sosiale medier. Jeg er usikker på hvem som var først ute med oppskriften, men jeg tror det var Linda. Uansett, taco nachos med søtpotet er blitt en favoritt hos mange, inkludert meg. I går ble det nettopp søtpotet dette til middag. En sunnere vri på den vanlige tacovarianten nachos. Også er det så utrolig godt!

Taco nachos med søtpotet passer like godt som en ekstra god hverdagsmiddag som en kose helgemiddag, og den vil falle i smak hos både liten og stor.

Taco nachos med søtpotet
Til 3 porsjoner

3 store søtpoteter
1 pakke karbonadedeig
1 løk
1 boks kikerter, kan sløyfes
3 ss tacokrydder, gjerne hjemmelaget
3 ss tomatpuré
0,5 dl vann
Revet ost, jeg bruker en blanding av Jarlsberg og parmesanost

Skjær søtpotetene i skiver og legg de utover en bakeplate. Dryss over salt og pepper. Stek på 225 grader i 10-15 minutter.
I mellomtiden steker du karbonadedeigen. Tilsett løk i terninger, tomatpuré, kikerter, vann og tacokrydder. La det hele putre i 3-5 minutter.
Hell kjøttblandingen over de stekte søtpotetskivene. Topp med ost.
Stek i ytterligere 10 minutter på 225 grader.

Server gjerne med ønsket grønt, avokado, tacosaus og en klatt rømme eller kesam. En klassiker som jeg er sikker på at du vil like!

Kristine ♥

22 kommentarer

Siste innlegg