SJOKOLADE OREO MUFFINS

Hei dere og riktig god lørdag. Jeg våknet grytidlig i dag og har akkurat hatt en bakerunde hvor jeg har bakt deilige sjokolade oreo muffins. Disse ble så magisk gode at oppskriften må deles med en eneste gang! Super saftige sjokolade muffins toppet med biter av sprø protein oreokjeks.

Har du ikke protein oreokjeks, kan du naturligvis bytte de ut med vanlige oreo, eller noe annet som hakket sjokolade, nøtter eller lignende. Mulighetene er mange! Eventuelt kan droppe det helt og lage saftige sjokolademuffins. Disse blir veldig gode i seg selv. 

Slik ser innsiden av muffinsene ut. Mmmm…. 

Sjokolade oreo muffins
6 muffins

1 banan, helst godt moden
1 egg
40 g havremel
40 g kakaopulver
50 g kesam
20 g sjokoladeprotein
1/2 ts salt
1/2 ts bakepulver
2 ss sukringold 
3 oreokjeks, jeg bruke sukkerfrie proteinoreo*

Bland alt godt sammen og mos med stavmikser.
Fordel i former.
Knus oreokjeksene og dryss de over muffinsformene. Dytt bitene litt ned i røren. 
Stek på 175 grader i 15 minutter. 

Blir du fristet til å ta en bit? :grin:  Jeg skal i hvert fall ta meg en sjokolade oreo muffins til nå, så er jeg klar for helg! Denne helgen er av den super koselige varianten, med masse hyggelig som skjer. Alt fra sushilunsj til bursdag og happening på crossfit Sandvika. Jeg gleder meg! 
Håper du får en herlig helg og at solen skinner hos deg. 

Kristine  ♥

14 kommentarer

Siste innlegg