GI DET TI MINUTTER

Vi har alle opplevd dager hvor det absolutt ikke frister med en treningsøkt. Sånn er det for absolutt alle. Selv de treningsnarkomane! De dagene jeg ikke har lyst til å dra på trening, forsøker jeg alltid å kjenne etter hva som er årsaken. Er jeg ordentlig sliten i kroppen og trenger en hviledag, eller har jeg bare vondt i viljen. Stort sett er det sistnevnte,. Da har jeg et lite triks jeg liker å bruke. Jeg kaller det; gi det ti minutter. 

Jeg sier jeg til meg selv at jeg skal dra på trening og gjennomføre ti minutter. Har jeg fortsatt ikke lyst til å trene etter at de ti minuttene har gått, så kan jeg dra hjem. Jeg velger selv hva jeg vil gjøre disse ti minuttene, om jeg vil ta knebøy, rulle på foam roller, sykle, eller noe helt annet. Ti minutter føles såpass lite at jeg da synes det er mye enklere å komme seg på trening. Og det er da magien skjer! Så fort jeg har gjennomført noen minutter trening, føler jeg meg mye mer opplagt, full av energi og motivert for trening. Når de ti minuttene har gått, har jeg lyst til å trene mer! 

Slik var det altså i dag. Jeg hadde ikke lyst til å trene, men ville heller gå hjem og se på serier. Da jeg har hatt en veldig rolig helg, tenkte jeg at det hadde gjort godt for kroppen med en treningsøkt, så jeg brukte ‘gi det ti minutter’-tipset. Etter ti minutter, hvor jeg da hadde rukket en lett oppvarming og to sett med stående skulderpress, var jeg gira på mer! Jeg gjennomførte ytterligere to sett med skulderpress, i tillegg til nedtrekk, benkpress og facepulls. 

Så neste gang du har vondt i viljen, gi det ti minutter! Vips så har du gjennomført en hel økt  :grin:

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg