TACO MED KJØTT- OG BØNNESTUING

Taco er en storfavoritt hos meg uavhengig om det er den klassiske tacofredagen eller om det er taco midt i uken. I dag ble det tacotorsdag.

Jeg har akkurat spist denne super gode middagen, taco med kjøtt- og bønnestuing. En real smaksfest av en tacorett. Har du ikke bestemt deg for hva du skal ha til middag imorgen, anbefaler jeg at du slår til med denne!

Bønner er en super måte å spe ut kjøttmengden på. Ikke bare smaker bønner godt, de inneholder også mye proteiner og fiber, i tillegg til godt med jern, kalsium, folsyre, sink og B-vitaminer.

Taco med kjøtt og bønnestuing
Til 2 sultene personer

1 pakke karbonadedeig
3 ss tomatpure
1 hvitløksfedd
1 cm chili, valgfritt
1 rødløk
1 pakke sorte bønner
0,5 dl vann
3 ss hjemmelaget tacokrydder, eventuelt 1 pose ferdigkjøpt

Finhakk hvitløk og chili. Skjær rødløk i terninger. Stek chili, hvitløk løk og karbonadedeig i en stekepanne på middels varme. Tilsett tomatpure, vann, sorte bønner og tacokrydder. La det hele putre på svak varme i 10 minutter. Bønnene skal begynne å sprekke opp slik at de frigir stivelse og det blir en mer kremet tekstur på blandingen.
Server med ønsket tacotilbehør.  

Jeg serverte taco med kjøtt og bønnestuing sammen med tortillalefser, salat, mais, cherrytomater, paprika, avokado, rømme, lime og revet Jarlsbergost. 

Til tross for at jeg akkurat har spist, kjenner jeg at jeg blir småsulten igjen av å se på disse bildene. Denne middagen var så god!
Håper du lar deg inspirere og prøver kjøtt- og bønnestuing. Kanskje blir det taco på deg i helgen? :grin:

Kristine  ♥

8 kommentarer
    1. Oi, beklager 😱 burde lest oppskriften og ikke bare sett på bildene 🤫❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg