TO RUMPE FINISHERE

Som dere kanskje vet fra før, er jeg veldig glad i tunge vekter. Når jeg har en treningsøkt, liker jeg å starte med noen øvelser med tunge vekter og få repetisjoner, for så å avslutte med et par lette øvelser med mange repetisjoner. Disse to øvelsene er blitt to favoritter som jeg liker å avslutte ben- og rumpeøktene mine med. Det er to rumpe finishere hvor du får ordentlig kontakt med rumpen og kjenner det godt! 

⋄ Straight leg kickback
⋄ Standing leaning forward abduction extensions 

Disse to øvelsene liker jeg å gjøre i et supersett rett etter hverandre som siste øvelse når jeg trener ben.
Gjør 15-20 repetisjoner av straight leg kick back og så 15-20 repetisjoner standing leaning forward abduction extensions. Ta en kort pause på 30- 60 sekunder og gjenta begge øvelsene en gang til. Gjør totalt 3 sett med 15-20 repetisjoner.
Bruk en treningsstrikk med nok motstand til at du kjenner at det brenner i rumpemuskulaturen.

Straight leg kickback
Stå på alle fire med hendene under skuldrene, og knærne under hoftene. Plasser en treningsstrikk over knærne. Stram rumpen og løft det ene benet strakt ut og opp mot taket. Skvis rumpen sammen et lite sekund når du er på toppen, før du fører benet ned igjen.
Gjør først 15-20 repetisjoner med det ene benet, før du gjør det samme på den andre siden.

Standing leaning forward abduction extensions 
Stell deg inntil en vegg med ansiktet vendt mot veggen. Stå med bena nok så smalt og plasser en treningsstrikk over knærne. Bøy i knærne og gå ned i en knebøy, slik at du står med nitti graders vinkel i knærne. Bøy overkroppen litt forover og ta tak i veggen foran deg. Stram så rumpen og press knærne utover. Hold et lite sekund, før du så fører knærne inn igjen.
Gjenta.

Avslutt din neste benøkt med to rumpe finishere og du vil kjenne det godt dagen etter!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

Siste innlegg