INTERVALLONSDAG

                                                                                                                                                                                                      Inneholder addlinker

I dag våknet jeg opp og hadde lyst til å løpe intervaller! Jeg vet ikke helt hvorfor. Kanskje det er det faktumet at jeg har trent så mye styrketrening i det siste og lite kondisjonstrening? Uansett, med en sånn gnist for å trene intervaller måtte det jo bli en intervallonsdag! 

Bildet er før dagens økt. Jeg så ikke like fresh ut etterpå for å si det sånn. Smilet var nok enda større, men jeg var nok så svett og rød i kinnene. Igjen har jeg på meg treningsklær fra BetterBodies. Begynner dere å bli lei meg i BetterBodies? Bor virkelig i BetterBodies om dagen! Jeg har på meg Chrystie tights og Sugar Hill topp. Og bak på bildet kan dere se mitt lille Nocco lager. Jeg er nok en smule avhengig av Nocco altså! Det er forresten tilbud på Nocco nå hvor du sparer over hundre kroner når du kjøper et helt brett.

Intervallonsdag, slik så dagens intervaller ut:

Oppvarming
5 -10 minutter
Det er viktig å bli god og varm under oppvarmingen. Jeg begynte med å gå raskt før jeg så jogger og avslutter med et minutt rask løping.

Intervaller
1 minutt rask løping + 30 sekunder hvile * 8
1 minutts pause
30 sekunder rask løping + 20 sekunder hvile * 8
1 minutts pause
20 sekunder spurt + 10 sekunder hvile * 8

Nedtrapping
5 -10 minutter

Som nevnt over, løp jeg disse intervallene. De kan gjøres på tredemølle, på en ellipsemaskin, ute, på sykkel, romaskinen eller stakemaskinen. Her er det mange muligheter. Velg den aktiviteten du liker best. 
Blir det intervallonsdag på deg også?

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg