SJOKOLADESCONES

God morgen go’inger ♥ Riktig god lørdag! Ettersom det er helg, starter jeg dagen med en bakerunde. Jeg laget nydelige sjokoladescones som jeg sitter å nyter i skrivende stund med en kopp kaffe. 

Scones kan lages på mange måter. Her ar jeg laget en enkel variant med kesam, havremel og speltmel. I mine scones har jeg puttet hakket sjokolade. Du kan lage sconesene uten sjokolade slik at du får nøytrale scones, eller bytte ut sjokolade med for eksempel bær, nøtter eller tørket frukt. Her har du mange muligheter.

Sjokoladescones
6 stykker

2 egg
100 g kesam
60 g havremel
20 g fiberfin, eventuelt mer speltmel
20 g speltmel
1 ts bakepulver
1 ss sukringold
1/3 ts salt
30 -50 g hakket sjokolade

Bland sammen alle ingreidensene. 
Lag topper med en skje på en bakeplate.
Stek på 175 grader i 20 minutter.
Avkjøl noen minutter for du spiser dem.

Sjokoladescnoes er perfekt til helgefrokosten eller når du har lyst på noe søtt og godt. Ettersom de inneholder godt med fiber og proteiner, metter de godt. 

Håper det faller i smak og ha en nydelig helg :grin:

 

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg