JEG HAR SPIST ALT FOR MYE – HVA GJØR JEG?

Det hender oss alle av og til; vi spiser så mye at magekrampen tar oss. Det er helt menneskelig. Spørsmålet er hva du gjør så.

SONY DSC

For noen år siden ville jeg fått forferdelig dårlig samvittighet og kritisert meg selv opp og ned fordi jeg hadde spist mye. Den dårlig samvittigheten hadde tatt overhånd og jeg ville tenkt ‘fu** it, nå er alt ødelagt?’ og fortsatt å spise alt jeg kom over! Dagen etterpå ville jeg trent mer, såkalt straffetrening, og spist mindre. Men dette hjelper absolutt ikke! Snarere tvert imot. Ved å hate deg selv, overtrene og spise mindre, legger du opp til at hendelsen skal gjenta seg. Når en har en slikt negativt tankemønster, skal det ofte ikke mye til før det skjer igjen. Om du derimot har en kjærlig innstilling til deg selv og ser muligheten til tilgivelse, er det mye større sjanse for at du klarer å komme deg ut av denne negative spiralen. Ja, for det du burde gjøre når du har spist alt for mye, er å tilgi deg selv. Sånt skjer! Glem det og kom deg videre.

SONY DSC

Det at du spiste alt for mye, sier ingenting om hvem du er som menneske, dine verdier eller personligheten din. Livet endres ikke om du spiser alt for mye en dag. Fortsett som før og kom deg videre!

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Line:
      Gratulerer Line. Det er jo knall bra! Jeg synes du skal gi deg selv et stort klapp på skulderen 🙂
      Så bra at du fikk noe ut av innlegget. Som du selv sier, så er det bare teit å være sint på seg selv. Det hjelper ikke. Håper uken din blir fin 🙂

    2. Det er så godt å lese det. Jeg har holdt på med min livsstilsendring i ett år nå, og har gått fra 138 kg til nå 105. Og jeg vet at jeg klarer å gå ned mer og vet hva som skal til, men irriterer meg fortsatt grønn over meg selv de gangene jeg spiser for mye. Men etter å ha lest innlegget ditt skjønner jeg hvor teit det er å bli sint på seg selv for noe man ikke burde angre på, særlig om det ikke skjer så ofte. Så lenge man spiser sunt mesteparten av uka 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg