FROKOST MED HJEMMELAGET RUNDSTYKKER

 God lørdags morgen ♥ Da er det helg igjen og solen skinner her på Østlandet. Herlig, herlig! 
Jeg har akkurat spist en kjempe deilig frokost. I helgen synes jeg det er godt å kunne starte dagen rolig. Gjerne med noen kopper kaffe og så en lang frokost med noe godt. I dag laget jeg hjemmelaget rundstykker. Det er så godt med nystekte, lune rundstykker!

Sammen med rundstykkene fant jeg frem diverse pålegg; brunost, cottage cheese, brie, honning, makrell i tomat, syltetøy, stekte egg, tomat og agurk. Selvfølgelig ble det nok en kopp kaffe. Jeg og kaffe er bestevenner! En drøy time satt jeg å nøt frokosten mens jeg så på solen, slappet av og lot tankene fly. Det er så utrolig deilig med slike rolige morgener.

Til rundstykkene tok jeg utgangspunkt i denne oppskriften som jeg har delt før, med et par endringer.

Frokost med hjemmelaget rundstykker
Til 6 stykker

100 g cottage cheese
100 g kesam
100 g havregryn
50 g havremel
2 egg
1 ts bakepulver
1/2 ts salt

Bland alt godt sammen. Mos gjerne med en stavmikser om du ønsker å unngå klumper.  
La deigen svelle i 5 minutter. 
Form 6 rundstykker og trykk de litt flate.
Stek på 200 grader i 30 minutter.

Trøtt, men fornøyd morratryne. Det er hva jeg kaller en bra start på dagen!
Nå skal jeg hvert øyeblikk komme meg avgårde på jobb. Der blir jeg noen timer, før jeg skal hjem og lage klart til middagsbesøk i kveld. Jeg ønsker deg en riktig så fin lørdag :grin: Gjør noe som gir deg glede og energi denne helgen! 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg