INTERVALLER UTE

I dag har jeg gjort årets første intervaller ute! Jeg befinner meg som jeg nevnte i går, på hytten, og har ikke tilgang til noe treningssenter eller lignende. I går ble det kun en kort gåtur og da kjente jeg at jeg måtte få brukt kroppen skikkelig i dag. Valget falt på intervaller ute. Jeg gjorde det nok så enkelt, fant meg en slak bakke, det var en strekning på cirka 300 meter med en liten helling. Denne brukte jeg som intervallbasen. Da løp jeg oppover så raskt som mulig, og jogget rolig eller gikk tilbake. Dette gjentok jeg 8 ganger.

Så enkelt kan altså intervaller ute være. Finn deg en strekning. Løp raskt den ene veien, dette er arbeidsperioden din, og gå eller jogg rolig tilbake som pauseperioden din. Gjenta alt fra 8 -15 ganger. Da har du en effektiv og god løpeøkt.

Husk at du må bruke god tid på oppvarming før du starter med intervaller. Gjerne rundt 10 minutter. Du skal forberede kroppen og hodet på det som skal skje. Jeg vil også anbefale at du også bruker 5 minutter på nedjogging, slik at pulsen gradvis blir lavere og du får ut eventuell melkesyre. 

Nå venter kortspilling og hyttekos her. Siste kvelden på hytten skal nytes, imorgen går nemlig turen hjem igjen.  Håper mandagen din har vært fin og at du har hatt en bra start på uken :grin:  Solen skinner. Det gjør nærmest dagen bra i seg selv! 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg