PROTEINRULL MED TACOFYLL

Husker dere den gode gamle proteinrullen jeg hadde dilla på for noen år siden? Jeg tror både jeg og flere av dere nærmest levde på denne en periode. Den ble virkelig poppis og jeg får fortsatt jevnlig snapbilder med bilder av proteinrullen som dere har laget. Det er utrolig koselig og gøy å bli tagget på instagram eller få snap av dere når dere tester oppskriftene mine. Tusen takk for det♥

Uansett, i går laget jeg en middagsvariant av proteinrullen. Jeg fylte den med tacofyll.  Det ble så utrolig godt!
Alle som følger meg på bloggen eller instagram, vet at jeg er en real tacoelsker. Jeg finner støtt og stadig en ny måte å lage taco på. Denne varianten ble litt som en blanding av enchiladas og pizzasnurrer. Desidert en ny middagsfavoritt! 

Proteinrull med tacofyll
Til 1 person

Proteinrull
1 egg
1 eggehviter
1/4 ts salt
10 g fiberfin, eller mel som spelt- eller havremel
15 g havremel
1/2 ts bakepulver
 Litt vann, ca 0,3 dl

 

Skill eggehvitene fra eggeplommene. Pisk de to eggehvitene til hvitt skum. Bland sammen eggeplommen med salt, fiberfin, bakepulver, havremel og litt vann. Vend forsiktig deigen inn i de stivpiskede eggehvitene. Ha røren over på en bakepapirkledd stekeplate og smør den tynt utover.
Stek på 200 grader i 12 -15 minutter.
Med en gang proteinrullen kommer ut av ovnen ruller du den sammen som en rullekake og legger et håndkle over.
Når proteinrullen er avkjølt drar du forsiktig av bakepapiret og fyller den med ønsket fyll.

Tacofyll
1/2 pakke karbonadedeig
1/2 rødløk
1/2 boks kidneybønner
2 ss tomatpure
2 ss tacokrydder, hjemmelaget eller ferdigkjøpt
3 -4 skiver ost, jeg brukte Jarlsbergost

Stek karbonadedeigen med rødløk i terninger. Ha i tomatpure, kidneybønner og tacokrydder. La det hele steke noen minutter.
Smør så tacofyllet utover proteinrullen.
Rull den sammen og topp med ost.
Stek i ytterligere 10 minutter.

Server gjerne proteinrull med tacofyll sammen med rømme eller kesam, tacosaus og en deilig salat. I salaten min hadde jeg ruccola, paprika, cherrytomater og mango. Virkelig en knall god og sunn middag! 
Ha en fortsatt fin onsdagskveld :grin:

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Anonym:
      Å søke profesjonell hjelp er det som hjalp meg mest og det jeg absolutt vil anbefale deg også. Om du møter en person du føler ikke hjelper deg, prøv en annen. En må ha god kjemi og komme godt overens med sin behandler. Det er det viktigste for å lykkes <3

    2. Hva opplevde du at hjalp deg mest ut av spiseforstyrrelsen? Jeg sliter veldig og får store tilbakefall gang på gang.. Klarer ikke slippe!

    3. Prtoeinrulken din har blitt mye spist skal prøve middagsvarianten din også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg