GODTA DINE KOMPLEKSER

Vi har alle komplekser.
Godta de og jobb med de istedenfor å skjemmes.

Jeg er ikke perfekt. Det hadde vært ‘a pice of cake’ å lage en lang liste med alt jeg er misfornøyd med, ved min egen kropp og personlighet. Slik tror jeg det er for oss alle, at om vi setter oss ned og tenker på det vi ikke liker så godt ved oss selv, finner vi bare mer negativt.
Jeg har brukt så mange år av livet mitt på å ikke ville gå i skjørt og shorts, fordi jeg ikke likte lårene mine. Eller alltid måtte gå med store t-skjorter, fordi jeg synes jeg hadde så små pupper. Heldigvis har jeg lært å godta mine komplekser og å akseptere meg selv med årene. 

I stedet for å henge deg opp i det du ikke liker ved deg selv, se heller deg selv i speilet og fokuser på det flotte. Det finnes så mye fint ved deg! 
Finn tre ting du liker ved deg selv og si det høyt til personen du ser i speilet. Det vil virke rart i begynnelsen, men med litt øvelse vil det gradvis gå bedre og med tiden vil du merke at du kanskje blir litt bedre venn med deg selv og dine komplekser.
Aldri glem at du er unik og enestående. Godta den du er og dine komplekser. Du vil få det så mye bedre. Og det fortjener du. 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg